ارسال به دیگران پرینت

باخ | برای حضور تماشاگران در المپیک رای گیری خواهیم کرد

رییس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) با تاکید بر اینکه بازی‌های المپیک توکیو در سال آینده برگزار می شود گفت: یکی از راهکارهای ما پیش از آغاز این رویداد بزرگ ورزشی به رای گذاشتن حضور تماشاگران است.

باخ  |  برای حضور تماشاگران در المپیک رای گیری خواهیم کرد

شیوع و فراگیری ویروس کرونا در سطح جهان موجب تعویق بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد. با ادامه ابتلا شهروندان برخی از کشورها به ویروس کرونا برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد ممکن است که این دوره از بازی‌ها برگزار نشود. در این زمینه «توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک صراحتا اعلام کرد: هیچ تردیدی درباره برگزاری این رقابت‌ها در تابستان سال آینده (۲۰۲۱) میلادی وجود ندارد  و از تمامی اقدام‌های کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۰ در توکیو حمایت خواهیم کرد.

او با اشاره به استعفای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن میزبان المپیک گفت: بدون شک دولت ژاپن از برگزاری این رقابت‌ها حمایت خواهد کرد و این کمیته بر روی برگزاری موفق و ایمن المپیک در سال آینده تمرکز خواهد کرد.

باخ با اشاره به سناریوهای مختلف پیش روی کمیته بین المللی المپیک برای برگزاری این رویداد بزرگ ورزشی اعلام کرد: با وجود زمان زیاد تا برگزاری بازی‌ها نمی‌توانم به طور کامل درباره احتمالات سخن بگویم اما یکی از راهکارهای ما این است که پیش از  آغاز المپیک موضوع حضور تماشاگران را به رأی‌گیری خواهیم گذاشت.

وی افزود: نخستین کار این است که اقدام‌های ایمنی لازم در قبال ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توکیو باید صادقانه باشد زیرا ما همه در قبال سلامتی آنها، مردم، رقبا و ورزشکاران مسوول هستیم. همچنین یکی از پیش نیازهای برگزاری درست المپیک توکیو  مصالحه و فداکاری  است که باید از سوی تمام طرفین به کار گرفته شود.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه