ارسال به دیگران پرینت

المپیک | راه حل IOC برای مقابله با آزار و اذیت ورزشکاران

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت برای حفظ امنیت ورزشکاران افسران بین المللی حافظت در ورزش مشغول به کار شوند.

المپیک  |  راه حل IOC برای مقابله با آزار و اذیت ورزشکاران

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک جلسه ای را به صورت مجازی برگزار کرد. یکی از مهمترین موضوعات این جلسه بحث امنیت ورزشکاران در پی سو استفاده های اخیر بود. 

بر این اساس هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک برای ارتقا امنیت و سلامتی ورزشکاران تصویب کرد که افسر بین المللی  حفاظت در ورزش با دریافت گواهینامه ایجاد شود. 

قرار است دوره آموزشی پنج ماهه برای متقاضیان نیز برگزار شود و افراد پس از گذراندن یک امتحان گواهینامه دریافت می کنند. کمیته ملی المپیک کشورها افراد کاندیدای خود را می توانند برای حضور در این دوره معرفی کنند.

توماس باخ در این مورد تصمیم هیات اجرایی گفت: ایمنی و و سلامت ورزشکاران از اولویت های IOC است ما باید تلاش خود را برای حفظ امنیت و حقوق ورزشکاران به کار بگیریم و  مقابله با هر نوع آزار و اذیت در ورزش آغاز کنیم.

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک همچنین در این نشست مجازی با تغییر تابعیت دو ورزشکار موافقت کردند. کامیلا کیمپ ورزشکار موج سواری از پرتغال به آلمان و فیلیکس پیر ورزشکار سه گانه از فرانسه به رومانی تغییر تابعیت داد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه