ارسال به دیگران پرینت

چه خبر از لیگ برتر بسکتبال؟

در حالی که تنها ۲ ماه تا تاریخ برگزاری مسابقات لیگ برتر بسکتبال ایران‌ زمان باقی است، فدراسیون بسکتبال موضوعات و مسائل نیمه تمام زیادی را برای برگزاری یک لیگ قابل قبول در پیش دارد.

چه خبر از لیگ برتر بسکتبال؟

طبق اعلام فدراسیون بسکتبال ایران، تاریخ ۱۳۹۹/۷/۲۴ به عنوان زمان شروع لیگ برتر مردان تعیین شد تا نگاه‌ها بیشتر از قبل به سمت لیگ معطوف شود، سوپر لیگی که شاید در همین ابتدای راه با سوالات و حواشی قابل توجهی همراه است.

*ادامه حواشی از فصل نیمه ‌تمام سال قبل

یکی از موضوعاتی که پیش بینی می‌شد خیلی زودتر از این‌ها توسط مسئولان فدراسیون و خصوصا رامین طباطبایی برطرف شود، بحث ناراحتی باشگاه شهرداری گرگان از فدراسیون بخاطر قهرمان اعلام نکردن این تیم در فصل گذشته بود. رشته‌ای که اکنون به نظر می‌رسد سر درازی دارد و شاید باعث کناره گیری صدرنشین فصل گذشته رقابت‌ها از لیگ شود.

پس از حضور رامین طباطبایی در استان گلستان و دیدارش با مسئولان باشگاه شهرداری گرگان، پس از چند روز صحبت‌هایی توسط برخی رسانه‌های استان و شبکه‌های مجازی مبنی بر اینکه گرگان در لیگ تیمداری می‌کند مطرح شد، اما طولی نکشید که باشگاه شهرداری اعلام کرد این تیم پای مواضع خود ایستاده و به هیچ عنوان حضورش در لیگ قطعی نیست.

آرش فولادیان سخنگوی باشگاه شهرداری گرگان،‌ در گفت‌وگوی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ خود با ایسنا، درباره قطعی بودن یا نبودن تیمداری شهرداری گرگان در فصل پیش روی لیگ برتر  بسکتبال، اظهار کرد: در یکی از خبرگزاری‌های استان، از قول مدیرکل ورزش و جوانان گلستان مطلبی مبنی بر اینکه تیمداری شهرداری در لیگ قطعی شده است منتشر شد که باشگاه شهرداری‌ گرگان این خبر را رسما تکذیب می‌کند. باشگاه فعلا هیچ تصمیمی درباره تیم داری در فصل آینده نگرفته است. تاکید می‌کنم که باشگاه شهرداری گرگان بر مواضع قبلی خود استوار است و هنوز هیچ تصمیم جدیدی از سوی مدیران این مجموعه گرفته نشده است.

*کناره گیری تیم‌های ریشه‌دار از لیگ

موضوع مهم دیگری که این روزها نگرانی‌هایی را درباره فصل جدید لیگ بسکتبال ایجاد می‌کند، آسیبی است که کناره گیری و منحل شدن تیم‌های ریشه داری چون پتروشیمی بندرامام به سطح کیفی لیگ می‌زند. اتفاقی که با توجه به اعلام آمادگی نکردن تیم پترو، تا این لحظه غیبت این تیم برای حضور در فصل آینده سوپر لیگ، قطعی به نظر می‌رسد.

در سال‌های گذشته چندین بار شاهد منحل شدن تیم‌های با سابقه همچون دانشگاه آزاد، پیکان و ... در لیگ بسکتبال بودیم که به گفته کارشناسان این رشته،‌ تاثیر زیادی در کند شدن روند صعودی بسکتبال ایران داشت. طبیعتا آوردن تیم‌های بزرگ به لیگ در همه دوره‌ها کار سختی است، اما وقتی باشگاه‌های بزرگ از لیگ کناره گیری می‌کنند مسلما بازگرداندن آن‌ها کاری به مراتب دشوارتر و بعضا غیر ممکن است. نکته‌ای که به نظر می‌رسد فدراسیون بسکتبال باید هم در مسئله شهرداری گرگان و هم در بحث پتروشیمی، توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

*بلاتکلیفی لیگ و قراردادهایی که بسته نشده‌اند

از الان تا زمان اعلام شده توسط فدراسیون برای شروع رقابت‌های لیگ برتر، حدودا ۲ ماه زمان مانده است که فدراسیون و باشگاه‌ها باید در این دو ماه برنامه‌های خود را به صورت کامل اجرایی کنند. مواردی مانند نهایی شدن تعداد تیم‌ها، قرعه‌کشی مسابقات لیگ، نقل و انتقالات باشگاه‌ها و ... که همگی به دلیل شرایط ایجاد شده در ورزش کشور بخاطر شیوع ویروس کرونا، در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

بحث مهم دیگری که این روزها مطرح می‌شود نحوه برگزاری مسابقات لیگ است. هر ساله این رقابت‌ها به صورت دومرحله‌ای (دور گروهی و پلی‌آف) برگزار می‌شد که اکنون بخاطر شرایط کشور، برخی از باشگاه‌ها معتقدند بهتر است این مسابقات به صورت متمرکز برگزار شود و برخی باشگاه‌ها نیز معتقدند باید طبق روال سال‌های گذشته مسابقات به صورت رفت و برگشتی در هر استان پیگیری شود.

حال با وجود اینکه حتی طبق گفته فدراسیون احتمال دارد تاریخ شروع لیگ در صورت صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییر کند، موارد ذکر شده مسائلی هستند که برای جامعه بسکتبال باعث ایجاد نگرانی شده‌اند. با توجه به اینکه فعلا تصمیم قاطعی درباره نکات ذکر شده گرفته نشده، باید دید که شرایط فصل پیش روی لیگ بسکتبال چگونه خواهد بود و آیا فدراسیون بسکتبال می‌تواند در مدت زمان کم باقی مانده این موضوعات را به صورت دقیق پیش ببرد یا خیر.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه