ارسال به دیگران پرینت

بازیکنان پرسپولیس | مشکلات تیم قهرمان به قوت خود باقی است

پرسپولیس در فصلی چهارمین قهرمانی خود را ثبت کرد که بیشترین مشکلات مدیریتی را داشته است و حالا پس از قطعی‌شدن قهرمانی، این مشکلات بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد.

 بازیکنان پرسپولیس |  مشکلات تیم قهرمان به قوت خود باقی است

*مشکل بازیکنان و مدیران

 تعدادی از بازیکنان اصلی پرسپولیس مدتی است که بر سر مسائل مالی با مدیریت باشگاه خود به مشکل خورده‌اند، اما درخواست عجیب مهدی رسول‌پناه از این نفرات باعث شده این اختلاف به اوج خود برسد. این بازیکنان که تعدادشان 7 نفر است و در 4 سال اخیر همواره از بازیکنان اصلی تیم‌شان بوده‌اند از همین سال‌ها مطالباتی از باشگاه دارند و چند ماهی است که از رسول‌پناه خواسته‌اند طلب‌های‌شان را پرداخت کند. سرپرست باشگاه پرسپولیس هربار به این نفرات وعده پرداخت طلب‌شان را داده،  اما آن را عملی نکرده است. در نشست اخیری که بین برخی از این بازیکنان با رسول‌پناه برگزار شده، سرپرست باشگاه پرسپولیس در اقدامی‌عجیب از آنها درخواست کرده 40 درصد طلب خود را به باشگاه ببخشند؛ درخواستی که با عصبانیت شدید سرخپوشان همراه شده است. این بازیکنان که نقش عمده‌ای در قهرمانی‌های تیم خود داشته‌اند با مطرح‌کردن این قضیه و تاکید بر اینکه ارزش ریالی طلب‌شان در این چند سال به‌خاطر تورم شدید، با افت فاحشی مواجه بوده، دلیلی نمی‌بینند که نزدیک به نیمی ‌از آن را ببخشند. در هر صورت این موضوع باعث اختلاف شدید 7 بازیکن اصلی پرسپولیس با رسول‌‌پناه شده و در صورت حل‌نشدن پیامدهای خوبی برای پرسپولیس به‌همراه نخواهد داشت. سرپرست باشگاه پرسپولیس در راستای اقدامات عجیب خود حالا با این درخواست عجیب‌تر، خود را روبه‌روی بازیکنان قرار داده است.

  اختلافات

پس از کسب برتری پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان و قطعی‌شدن پوکرقهرمانی این تیم، مدیریت این باشگاه رویکرد عجیبی داشته و در شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیونی‌ورادیویی چهره و صدای مهدی رسول‌پناه به‌خوبی دیده و شنیده می‌شود تا به بهترین شکل همان جمله معروف ورزش ایران یعنی «ژست‌گرفتن مدیران مقابل دوربین‌ها پس از کسب موفقیت» را نشان بدهد.  مدیران پرسپولیس این روزها مدام به تعریف از کارگزارباشگاه پرداخته و رسول‌پناه در آخرین اظهارنظرش مدعی شده با همکاری این کارگزار که البته فعالیت‌هایش در فضای مجازی انتقادهای زیادی را به‌همراه داشته موفق شده حدود 22 میلیارد تومان درآمدزایی کند. این درحالی است که بازیکنان پرسپولیس در هفته‌های اخیر بارها لب به گلایه از وضعیت مالی خود گشوده‌اند و البته شرکت کارگزار هم در ایفای بخش زیادی از تعهداتش درمانده است، زیرا طبق جدول زمانبندی که برای پرداخت در نظرگرفته بود باید تا پایان خرداد 30 میلیارد تومان به حساب این باشگاه واریز می‌کرد، اما با وجود گذشت 36روز از آن تاریخ دستکم هشت میلیارد تومان از پرداختی‌هایش عقب است. پرسپولیس بلافاصله پس از اتمام لیگ‌برتر باید در فصل نقل‌وانتقالات شرکت کرده و تیم قدرتمندی را برای حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا و لیگ بیستم آماده کند، اما با توجه به بحران‌های مالی باشگاه هواداران به‌شدت نگران وضعیت تیم در بازار تابستانی جذب بازیکن هستند. این مورد و البته معوقه‌های پرسپولیس به بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم‌های پایه بحث‌های دیگری است که رسول‌پناه اکنون که رودررو مصاحبه افتاده باید درباره آنها به شکل خاص‌تری روشنگری کند. شنیده حاکی است که اختلاف در هیات‌مدیره این باشگاه هم مشهود است. اختلاف بین آنها کار را به‌جایی رسانده که رسانه رسمی‌ باشگاه (ظاهرا طبق دستور کارگزار رسمی‌ پرسپولیس) از انتشار ویدئوی تبریک مهرداد هاشمی، خودداری می‌کند تا هاشمی ‌که خودش یکی از مهمترین عوامل نابسامانی‌ها در بدنه مدیریتی سرخپوشان بوده و با غیبت‌های بی‌دلیل و غیرموجه‌اش در جلسات هیات‌مدیره در حساس‌ترین برهه ممکن مانع تشکیل جلسه می‌شود، برای عرض تبریک و البته خودنمایی پس از قهرمانی کارهای دیگری انجام بدهد.

  تمدید  قرارداد  بازیکنان

مهدی رسول‌پناه درباره بحث تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس اظهارکرد: همانطور که من و گل‌محمدی تاکید کرده‌ایم، هدف ما حفظ اسکلت تیم است. به‌خصوص حفظ ترابی و بشار رسن که انشاءا... در پایان فصل همکاری با آنها را ادامه خواهیم داد. وی که با برنامه «اخبارورزشی» شبکه 3سیما صحبت می‌کرد مورد اینکه گفته می‌شود برخی از بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد خارجی دارند، گفت: بازیکنان پرسپولیس بازیکنان بزرگی هستند و پیشنهادات زیادی دارند، اما سیاست ما حفظ شاکله تیم است. رسول‌پناه در پاسخ به این پرسش که چه زمانی ترکیب هیات‌مدیره باشگاه کامل خواهد شد؟ عنوان کرد: این موضوع در حوزه اختیارات مجمع است اما تا جایی که به ما اطلاع دادند قرار است تا یکی، دو هفته آینده اعضا جدید هیات‌مدیره مشخص شود. وی در خصوص بدهی‌های باشگاه پرسپولیس نیز توضیح داد: بعداز اتفاقاتی که در اواخر سال گذشته پیش آمد، هیات‌مدیره و مدیریت باشگاه درآمدهای پایدار ایجاد کرد و بیشتر مشکلات حل شد. اکنون مهمترین دغدغه پرداخت پول برانکو است که انشاءإ... سعی می‌کنیم این پول را هم تا روز مقرر پرداخت کنیم.

  پرداخت  بدهی؟

پس از صدور ITC علیرضا بیرانوند برای باشگاه آنتورپ بلژیک مسئولان این باشگاه طبق

وعده ای که به پرسپولیس داده بودند مبلغ 550 هزار دلاری که قرار بود برای حق انتقال وی به طرف ایرانی بدهند، به حساب صرافی که پرسپولیس به آنها اعلام کرده بود واریز کردند. این طور که از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد مسئولان این باشگاه برای حل شدن پرونده برانکو قصد دارند تمام این پول را به حساب سرمربی سابق خود واریز کنند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که انقال ارز به مشکل نخورد و این باشگاه بتواند از این راه مطالبات برانکو را بدهند.  کمیته انضباطی فیفا تا 16 مرداد به پرسپولیس مهلت داده بدهی اش با برانکو را تسویه کند.

 

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه