ارسال به دیگران پرینت

حضور مجدود تماشاگران در لیگ استرالیا/ آخرین تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان

داور برجسته و بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه پس از تصمیم قطعی برگزاری لیگ استرالیا، بهانه ای برای عدم برگزاری و سهل انگاری - تا زمانی که سلامت افراد در معرض خطر واقع نشود -ئوجود ندارد، از حضور تماشاگران به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در ورزشگاه های استرالیا خبر داد.

حضور مجدود تماشاگران در لیگ استرالیا/ آخرین تصمیمات AFC درباره لیگ قهرمانان
علیرضا فغانی در در مورد آخرین وضعیت خود و لیگ استرالیا پس از شیوع ویروس کرونا و از سرگیری مجدد فعالیت های ورزشی و به ویژه ای لیگ استرالیا، اظهار کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا، در نهایت تصمیم بر این شد که رقابت های باقی مانده از لیگ به صورت متمرکز دنبال شود.

وی ادامه داد: رقابت های از جمعه ای که گذشت، شروع شده است و یک دیدار را نیز بنده قضاوت کرده ام. من نیز به سیدنی آمده ام و به مدت یک ماه دیدارها در این شهر برگزار می شود و هر روز تقریبا بازی برگزار خواهد شد، هرچند برخی روزها دیداری انجام نخواهد شد و تیم ها استراحت می کنند تا در نهایت مرحله مقدماتی تمام شود.

داور بین‌المللی فوتبال ایران با اشاره به اینکه جدول لیگ استرالیا متفاوت است و شش تیم اول به دور بعد صعود می کنند، خاطرنشان کرد: در نهایت نیز یک فینال بزرگ برگزار می شود تا سرنوشت رقابت ها مشخص شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی بازیکنان و داوران

فغانی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا در لیگ استرالیا، اعلام کرد: از تیم ها تست های پزشکی انجام می شود و داوران نیز دو روز قبل از مسابقات باید تست پزشک عمومی و تست کرونا بدهند و در مجموع تست های مربوطه از بازیکنان و داوران در دستور کار قرار دارد تا بدانند در چه وضعیتی قرار دارند که در صورت بروز مشکل اجازه شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه ها؛ محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی

وی در مورد حضور مجدد تماشاگران در ورزشگاه ها نیز، عنوان کرد: تماشاگران با درنظر گرفتن شرایط خاص اجازه خواهند داشت تا در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند و به صورت محدود در استادیوم حاضر می شوند و بیرون از ورزشگاه نیز پزشکان مستقر شده اند تا سلامت تماشاگران مورد تایید قرار گیرد.

داور بین المللی فوتبال ایران ادامه داد: در چند بازی اخیر که برگزار شده است تماشاگران حضور یافته اند و بسته به شرایط موجود هر شهر که قرار بود بازی ها در آن برگزار شود، حضور تماشاگران مدنظر قرار گرفته است.

بهانه از برای عدم برگزاری لیگ، پس از تصمیم گیری نیست

فغانی با تاکید بر اینکه سلامت افراد بر منافع تیم ها ارجحیت دارد، گفت: بر اساس مشورت های صورت گرفته زمانی که فدراسیون فوتبال، کانون بازیکنان و مربیان و نیز سازمان لیگ در استرالیا تصمیم گرفتند رقابت ها باید برگزار شود، پس از آن بهانه ای برای عدم برگزاری رقابت ها و هرگونه سهل انگاری وجود ندارد مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد یا سلامت افراد به خطر افتد.

فغانی با بیان اینکه در استان محل اقامتش در استرالیا (کوئینزلند) کنترل شیوع ویروس کرونا به خوبی صورت گرفته است و همچنان مرزها بسته است، اظهار کرد: در مورد مرزهای هوایی نیز کنترل به خوبی صورت می گیرد و هر کسی که وارد می شود باید دو هفته قرنطینه را پشت سر بگذارد.

رقابت باشگاه های آسیا در دو کشور متمرکز شرق و غرب

وی در مورد آخرین وضعیت خانوده اش در استرالیا نیز گفت: فرزندم سپهر در بازی های دانش آموزی و لیگ های پایه و زیر ۱۸ سال در بریزبین به عنوان مرکز و پایتخت کوئینزلند مشغول داوری و فعالیت است.

داور بین المللی فوتبال ایران درباره آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به منظور برگزاری رقابت های باشگاهی عنوان کرد: کنفدراسیون آسیا به دنبال آن است ببیند کدام کشورها از شرایط مطلوبی برخوردارهستند تا تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا پس از انجام تست های پزشکی و گواهی سلامت، در یک منطقه شرقی که احتمالا مالزی است و یک منطقه غربی که احتمالا امارات یا قطر خواهد بود به صورت متمرکز رقابت ها را برای کشورهای شرق و غرب آسیا طی چند هفته برگزار و پس از آن رقابت ها در مراحل بعدی دنبال شود.

وی همچنین به دوره های آموزشی مربوطه در حوزه داوری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اشاره کرد و افزود: یک دوره مجازی مربوط به VAR است که از ایران بنده، آقایان منصوری و ابوالفضلی دعوت شده ایم ودر ماه آگوست طی چهار روز برگزار می شود.

VAR مقوله ای گم شده در برخی فدراسیون هاست

داور بین المللی فوتبال ایران در مورد الزام کشورها به استفاده از کمک داور ویدویی، بیان کرد: استفاده از VAR ضرب الاجل FIFA یا AFC نیست و با توجه به مشکلات فراوان فدراسیون های فوتبال در کشورهای مختلف، VAR مقوله ای گم شده در برخی فدراسیون ها است و هر کشوری خودش می تواند با تصمیم مربوطه و صرف هزینه  تجهیزات مربوط به VAR فراهم کند و مشکلات و دردسرهای به وجود آمده در حوزه داوری را برطرف و خیال داوران و تیم های را در این بخش آسوده کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه