ارسال به دیگران پرینت

لیگ‌برتر | زودهنگام‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ‌برتر

تیم محبوب بندر لیورپول بالاخره بعداز 3دهه به قهرمانی لیگ جزیره رسید. شاگردان کلوپ حالا سریعترین قهرمانی لیگ‌برتر را به‌نام خود ثبت کرده‌اند، چراکه 8هفته قبل از پایان مسابقات آرزوی هواداران خود را به واقعیت تبدیل کردند.

 لیگ‌برتر  | زودهنگام‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ‌برتر

قهرمانی زودهنگام

با شکست منچسترسیتی رده‌دومی در خانه چلسی در بازی پنجشنبه شب، قهرمانی لیورپول صدرنشین در فاصله 7هفته به پایان به رقابت‌ها مسجل شد و زودهنگام‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ‌برتر به‌نام قرمزپوشان مرسی‌ساید رقم خورد.

لیورپول بعداز فتح دربی مرسی‌ساید تنها یک امتیاز دیگر می‌خواست که قهرمانی‌اش را مسجل کند، اما سیتی با قبول شکست در خانه تیم فرانک لمپارد، لیورپولی‌ها را زودتر به مقصودشان رساند. 30سال پیش که لیورپول با کنی داگلیش قهرمان بالاترین سطح فوتبال انگلستان شد، جیمزمیلنر و آدریان 4 و 3 سال داشتند و کاپیتان هندرسون و دژان لاورن هنوز به دنیا نیامده بودند. سایر لیست 23نفره باشگاه مثل محمد صلاح، ویرجیل فن‌دایک، سادیو مانه، الیسون بکر و روبرتوفیرمینو هنوز متولد نشده بودند. زمانی‌که براندون راجرز اخراج شد و مدیران لیورپول با دوست‌داشتنی‌ترین آلمانی تاریخ تماس گرفتند، کلوپ حاضر شد تعطیلاتش را خراب کند و سناریو جدیدی برای تراژدی لیورپول و لیگ‌برتر بنویسد. او کارش را با این جمله آغاز کرد «اگر در 4سال نتوانم جامی به‌دست بیاورم، باید به لیگ سوئیس بروم.» وی با فینالیست‌شدن در لیگ اروپا و جام اتحادیه کارش را ادامه داد، به فینال اروپا رسید و به 3سال سلطه رئال‌مادرید پایان داد، بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ جزیره شد، به قهرمان جهان رسید و بعداز 5 سال قولش به هواداران را عملی کرد؛ قهرمانی لیگ جزیره بعداز 30 سال. کلوپ کاری را در لیورپول انجام داد که فرگوسن با 27سال حضور در منچستر، مورینیو با دفاع اتوبوسی در چلسی، ونگر با تیم بدون باختش و گواردیولا با تیم ثروتمندش نتوانستند انجام دهند؛ یعنی قهرمانی در فاصله 7هفته.

کلوپ چه گفت؟

یورگن کلوپ پس از کسب قهرمانی به سایت رسمی باشگاه لیورپول گفت: کاملا منقلب شده‌ام. احساسی چندگانه‌ای دارم. خیالم آسوده شد. خوشحالم، احساس افتخار می‌کنم، بیشتر از این نمی‌توانم برای بازیکنانم خوشحال باشم و احساس افتخار کنم. من و بازیکنانم در کنار هم، بازی چلسی - منچسترسیتی را تماشا کردیم. می‌دانستیم که احتمال باخت سیتی وجود دارد. ممکن هم بود که این اتفاق رخ ندهد. معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتد. ما (بعداز تعلیق لیگ به‌خاطر شیوه کرونا) می‌خواستیم فوتبال بازی کنیم و خوشحالیم که اجازه دادند دوباره بازی کنیم و وقتی هم که قهرمانی‌مان مسجل شده، تیم‌مان رسما منفجر شد. سرمربی آلمانی لیورپول که تیمش فصل گذشته هم تنها به‌خاطر یک امتیاز کمتر قهرمانی را به منچسترسیتی داد، افزود: 5 ثانیه آخر بازی سیتی - چلسی را شمارش معکوس کردیم، اما داور یک کم طولانی‌تر از آنچه ما فکر می‌کردیم؛ سوت پایان را زد و به همین خاطر مجبور شدیم دو سه تا پاس دیگر را هم تماشا کنیم. سوت که به صدا درآمد، احساس نابی داشتیم که نمی‌توانم توصیفش کنم. واقعا لحظه زیبایی بود. بلافاصله پس از مسجل‌شدن قهرمانی‌‌مان، احساس تهی بودن می‌‌کردم. باورم نمی‌شد. از خودم به‌خاطر اینکه در چنین لحظه‌ای چنین احساسی داشتم واقعا راضی نیستم، اما راستش را بخواهید در آن لحظه هضم اتفاقی که افتاد برایم بیش از اندازه سنگین بود. حالم خوب می‌شود. هیچ کسی لازم نیست نگران باشد.

جشن و کرونا

پیش‌بینی‌ها درباره تجمع هواداران تیم فوتبال لیورپول با قطعی‌شدن اولین قهرمانی این تیم در لیگ‌برتر انگلیس پس از 30سال درست از آب درآمد و آنها بلافاصله پس از باخت 2 بر یک منچسترسیتی مقابل چلسی، خودشان را به ورزشگاه آنفیلد رساندند تا به جشن و پایکوبی بپردازند. با وجود اینکه هنوز تب کرونا در انگلیس فروکش نکرده و این ویروس جان افراد را می‌گیرد، هواداران لیورپول بدون توجه به توصیه‌های بهداشتی و امنیتی مسجل‌شدن قهرمانی تیم‌شان در فاصله 7هفته به پایان رقابت‌ها را جشن گرفتند و بسیاری از آنها بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی سرود معروف تیم را سر دادند. این جشن تا ساعت‌ها پس از پایان بازی چلسی و سیتی ادامه داشت و با انتقادات‌هایی همراه بود. راب کاردن، معاون فرمانده پلیس منطقه مرسی‌ساید انگلیس با اشاره به نقض مقررات و پروتکل‌های بهداشتی توسط هواداران لیورپول گفت: متاسفانه همانگونه که در مدت زمان قرنطینه هم شاهد بودیم، همه افراد به مقررات وضع شده، پایبند نیستند. به هواداران تاکید می‌کنیم که درست رفتار کنند و با رعایت تمامی موارد بهداشتی و تنها در کنار اعضای خانواده‌های‌شان در حد فاصله اجتماعی خودشان جشن بگیرد. طبق گزارش نشریه میرر، برنامه باشگاه لیورپول برای جشن قهرمانی، گرفتن جام در ورزشگاه آنفیلد بدون حضور هواداران است چرا که هنوز در انگلیس با وجود کاهش سختگیری‌های سابق، رفتن تماشاگران به ورزشگاه‌ها ممنوع است. آخرین بازی لیورپول در این فصل یکشنبه 26جولای (دقیقا یکماه دیگر در خانه نیوکاسل) برگزار می‌شود و با شرایط فعلی امکان زدن دور افتخار در سطح شهر و به نمایش گذاشتن جام روی اتوبوس بدون سقف برای هواداران وجود ندارد. با این حال باشگاه اصرار دارد که این اقدام را انجام دهد.

تبریک رقیب

پپ گواردیولا سرمربی من‌سیتی پس از باخت 2بریک تیمش در خانه چلسی که قهرمانی لیورپول را تثبیت کرد، اذعان داشت: انگیزه‌ای که قرمزپوشان مرسی‌ساید برای فتح لیگ‌برتر انگلیس در این فصل نشان دادند به مراتب بیشتر از انگیزه شاگردان او برای دفاع از عنوان قهرمانی‌شان در این رقابت‌ها بوده است. او همچنین ضعف مرکز خط‌دفاعی تیمش را به‌عنوان یکی دیگر از عوامل ناکامی سیتی در کامل‌کردن هت‌تریک قهرمانی‌های متوالی‌اش در لیگ‌برتر انگلیس دانست. گواردیولا در پایان بازی تیمش در خانه چلسی به خبرنگاران گفت: ما در انگلیس هشت جام را به‌صورت متوالی بردیم که این در تاریخ فوتبال این کشور بی‌سابقه بود. پس طبیعی است که در ادامه راه یکی از این جام‌ها از دست برود. به لیورپول بابت فصل فوق‌العاده‌اش تبریک می‌گویم. ما هنوز پنج شش هفته دیگر تا آخر فصل داریم، اما در چند سال گذشته هم جام‌های‌ زیادی کسب کردیم و البته می‌خواهیم تا پایان فصل فاصله‌مان را با لیورپول کم کنیم.

 

منبع : آرمان ملی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه