ارسال به دیگران پرینت

کمیته بین‌المللی گزارش‌ها را مبنی بر لغو المپیک توکیو «گمانه‌زنی محض» خواند

کمیته بین المللی المپیک بار دیگر بر برنامه خود برای برگزاری المپیک توکیو در تابستان سال آینده تاکید کرد و با رد گزارش‌ها در خصوص لغو احتمالی این تورنمنت، چنین مباحثی را «گمانه زنی محض» خواند

کمیته بین‌المللی گزارش‌ها را مبنی بر لغو المپیک توکیو «گمانه‌زنی محض» خواند

خبرگزاری کیودو ژاپن نوشت: «توماس باخ» ماه گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تایید کرد که در صورت برگزار نشدن این تورنمنت در سال آینده، بازی‌ها به حتمال زیاد لغو خواهد شد.

با این وجود، یکی از سخنگویان این نهاد در این خصوص گفت: کمیته بین المللی المپیک به همراه شرکا و دوستان خود در ژاپن به طور تمام و کمال نسبت به برگزاری المپیک توکیو از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ ) متعهد است.

وی ادامه داد: کارگروه مشترک ۱۰۰درصد بر این هدف تمرکز دارد  و هر چیز دیگری گمانه زنی محض است.

این نهاد بین المللی اعلام کرده است که به دلیل تعامل فوق العاده با میزبان این تورنمنت، آماده است تا در خصوص گزینه‌های برگزاری با دولت ژاپن، دولت توکیو یا کمیته سازماندهنده بازی‌ها بحث و تبادل نظر کند.

رسانه های ژاپنی این پیام را به عنوان تغییر موضع کمیته بین المللی المپیک از اظهارنظر باخ مبنی بر در ابهام بودن بازی‌ها به بیانیه ای قوی مبنی بر عدم وجود گزینه لغو روی میز تصمیم گیرنده‌ها، تعبیر کردند.

کمیته بین المللی المپیک در ماه آوریل اعلام کرد که «شرکای ژاپنی ما و نخست وزیر این کشور کاملا شفاف اعلام کرده‌اند که ژاپن نمی‌تواند تعویقی فراتر از سال گذشته را متحمل شود.»

این در حالی است که «یوشیرو موری» رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو چهارشنبه هفته گذشته پس از یک نشست آنلاین با هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک گفت که سازماندهندگان محلی و کمیته بین المللی «هرگز در مورد لغو بازی‌ها بحث و تبادل نظر نکرده‌اند.»

کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن در ۲۴ مارس (پنجم فروردین‌ماه) بر سر تعویق یک ساله المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا توافق کردند.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه