ارسال به دیگران پرینت

ایران در لیگ قهرمانان آسیای 2021 سهمیه‌ای ندارد

کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد لیگ‌هایی که به پایان نمی‌رسند را در لیگ قهرمانان آسیای فصل بعد سهیم نکند. عاید العلیوی خبرنگار عربستانی در حساب توییتر خود اعلام کرده در نسخه اصلاحی کمیته مسابقات، در صورت لغو لیگ‌های داخلی AFC تیم‌های آن کشور را از رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف می‌کند.

ایران در لیگ قهرمانان آسیای 2021 سهمیه‌ای ندارد

ماجرای برگزاری ۹ هفته باقی مانده از لیگ برتر همچنان مطرح است و موافقان و مخالفان دلایلی برای خودشان در این خصوص دارند و اشکالاتی نسبت به عقیده مخالف وارد می‌دانند.

یکی از مباحثی که در مخالفت با تعطیلی لیگ مطرح شده این است که علاوه بر مساله معرفی تیم قهرمان، معرفی تیم‌ها برای سهمیه آسیایی هم جزو مواردی است که باید نسبت به آن تصمیم‌گیری شود و اتفاقا این موضوع مانند قهرمانی لیگ کار ساده‌ای نیست و تیم‌های زیادی با اختلاف امتیاز کم درگیر آن هستند و قطعاً نسبت به سهمیه گرفتن تیم دیگر به جای خودشان رضایت نخواهند داد.

در این میان امروز خبری منتشر شد که به نظر می‌رسد این مشکل را برطرف و البته نیمه کاره تمام کردن لیگ را سخت کرده و آنهم تصمیم AFC در خصوص لیگ‌های نیمه کاره رها شده است و اینطور عنوان شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد سهمیه آسیایی را از این کشور‌ها بگیرد.

عاید العلیوی خبرنگار عربستانی در حساب توییتر خود اعلام کرده در نسخه اصلاحی کمیته مسابقات، در صورت لغو لیگ‌های داخلی AFC تیم‌های آن کشور را از رقابت‌های لیگ قهرمانان حذف می‌کند.

ایران در طول سال‌های اخیر ۴ سهمیه مستقیم و غیر مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا داشته و از دست دادن این سهمیه‌ها در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ زیان بزرگی برای فوتبال کشور است و اگر این تصمیم به صورت رسمی ابلاغ شود دیگر بعید است مسئولان فدارسیون تصمیمی جز ادامه فصل به هر شکل ممکن در نظر بگیرند و احتمال لغو مسابقات بیش از پیش کم خواهد شد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد هوشیار ارسالی در

      تشکر میکنم
      بابت سایت خوبتان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه