ارسال به دیگران پرینت

کیوان رضایی پس از محرومیت ۴ ساله: دوپینگ کردم چون حقم را در کشتی ندادند

فرنگی‌کار سابق تیم ملی با تأکید بر این که به عمد و با آگاهی مرتکب دوپینگ شده است، گفت: یک سال و نیم پیش می‌خواستم از کشتی خداحفظی کنم که محمد بنا و دیگران نگذاشتند اما دوپینگ کردم تا با خیال راحت به MMA بروم.

کیوان رضایی پس از محرومیت ۴ ساله: دوپینگ کردم چون حقم را در کشتی ندادند

فرنگی‌کار سابق تیم ملی با تأکید بر این که به عمد و با آگاهی مرتکب دوپینگ شده است، گفت: یک سال و نیم پیش می‌خواستم از کشتی خداحفظی کنم که محمد بنا و دیگران نگذاشتند اما دوپینگ کردم تا با خیال راحت به MMA بروم.

کیوان رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محرومیت چهار ساله خود از حضور در تمامی میادین کشتی به دلیل دوپینگ، اظهار کرد: در مسابقات مرحله نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی که آبان سال گذشته در یزد برگزار شد به عمد و با آگاهی کامل مرتکب دوپینگ شدم و هیچ اعتراضی هم ندارم.

محمد بنا و دیگران نگذاشتند خداحافظی کنم

فرنگی‌کار سابق تیم ملی ادامه داد: این کار را انجام دادم، قبول دارم و اصلا هم پشیمان نیستم. من حدود یک سال و نیم پیش در آذر ماه ۹۷ بعد از کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان می‌خواستم برای همیشه از کشتی خداحافظی کنم و به رشته MMA بروم اما پدر و مادرم، موسایی رییس هیأت کشتی فارس، محمد بنا و دیگران همه گفتند این کار را نکن چرا که رفتن از کشتی به نفعت نیست و می‌توانی آینده درخشانی داشته باشی. گفتند به حرف بزرگترهایت گوش کن، من هم قبول کردم اما در آخر نتیجه‌اش این شد.

نباید همیشه به حرف بزرگ‌ترها گوش داد!

نایب قهرمان وزن ۸۲ کیلوگرم انتخابی تیم ملی در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: الان که این اتفاق برایم افتاده و چهار سال محروم شدم به نفعم شده و اصلا هم ناراحت نیستم. همیشه می‌گویند به حرف بزرگ‌ترها گوش بدهید اما همیشه هم این‌طور نیست و نباید این کار را کرد؛ چرا که گاهی اوقات به ضررت تمام می‌شود!

کاری کردند از کشتی دلزده شوم

وی درباره علت اصلی ارتکاب به دوپینگ، گفت: دلیل اصلی دوپینگم این بود که ۳ سال در زمان علی اشکانی که سرمربی تیم ملی بود، قهرمان کشور شدم اما هیچ مسابقه‌ای حتی تورنمنت خارجی هم اعزام نشدم. در جام تختی قرار بود هر کسی که بهترین نتیجه را بگیرد به آسیایی اعزام شود. من قادریان که مدال دار جهان بود را ۶ بر ۴ بردم، ابراهیمی را هم بردم، درست است بعد از آن باختم و پنجم شدم اما بهترین نتایج را در بین کشتی گیران ایرانی گرفتم. کادر فنی تیم ملی من را به اردو هم دعوت نکردند و در مقابل در جایی که حق من بود، قادریان را به آسیایی اعزام کردند. اردوی بعد از آسیایی من را دعوت کردند، حقم را ندادند و در مجموع حدود ۳ سال در اردوها برای خودم می چرخیدم که همین موضوع باعث شد از کشتی دلزده شوم و به فکر حضور در MMA بیفتم.

* رنگرز قول داده بود دوپینگم رسانه ای نشود

رضایی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حسن رنگرز مدیر سابق تیم ملی کشتی فرنگی قول داده بود موضوع دوپینگم رسانه ای نشود، گفت: حدود ۳ ماه پیش فهمیدم تست دوپینگم مثبت شده است. پس از آن رییس هیات فارس با حسن رنگرز صحبت کرد که او گفت قول می دهم این موضوع رسانه ای نشود اما دیروز (شنبه) فدراسیون کشتی خبر آن را منتشر کرد.

*تنها راه رفتنم از کشتی دوپینگ بود

فرنگی کار سابق ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به این اظهارات، آیا هدفش این بوده که با ارتکاب دوپینگ و محرومیت برای همیشه از کشتی کنار برود، گفت: بله، کاملا درست است و تنها راه رفتنم از کشتی دوپینگ بود. می دانستم در مسابقات یزد تست دوپینگ می گیرند و به عمد این کار را کردم وگرنه می‌توانستم مثل بهروز هدایت از دادن تست خودداری کنم اما خودم تست دادم. الان هم از این قضیه خوشحالم چرا که دیگر می توانم از کشتی بروم. با این کار توانستم خانواده ام را راضی کنم و به رشته MMA بروم.

*۳ ماه دیگر کارم را در MMA آغاز می کنم

رضایی در پاسخ به این سوال که چه زمانی فعالیتش را در رشته MMA آغاز می کند، گفت: به احتمال زیاد ۳ ماه دیگر به تایلند می روم و قرار است ۶ ماه در کمپ AKA در رشته MMA آموزش ببینم.

* کشتی گیرهای دیگر متادون مصرف می‌کنند تا تست اصلی پاک شود

وی در پایان درباره علت محرومیت سبک تر دو کشتی گیر دیگر نیز گفت: محرومیت رسول گرمسیری برای متادون بود و چون مسکن قوی است فقط ۶ ماه یا یکسال محروم می شوند. اکثر کشتی گیران هم برای اینکه تست‌شان درنیاید متادون مصرف می‌کنند تا تست اصلی شان پاک شود. من هم تازه این موضوع را فهمیدم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه