ارسال به دیگران پرینت

سازماندهندگان المپیک بی سروصدا در حال تهیه سناریوی تعویق توکیو ۲۰۲۰

براساس اعلام دو منبع آگاه، سازماندهندگان المپیک ۲۰۲۰، آماده‌سازی پیش‌نویس گزینه‌های محتمل برای تعویق بازی‌های تابستان سال جاری را در دستور کار قرار داده‌اند.

سازماندهندگان المپیک بی سروصدا در حال تهیه سناریوی تعویق توکیو ۲۰۲۰

در حالی که ویروس کرونا رویدادهای ورزشی سرتاسر جهان را مختل کرده است، ژاپن مصرانه از برگزاری المپیک طبق برنامه قبلی خبر داده است.

«شینرو آبه» نخست وزیر ژاپن امیدوار است که المپیک موجب رشد صنعت گردشگری و افزایش هزینه مصرف کنندگان شود؛ روی میز قمار ۳ میلیارد دلار هزینه شده توسط حامیان مالی داخلی و در کنار آن، حدود ۱۲ میلیارد دلار هزینه آماده سازی قرار دارد.

یکی از منابع نزدیک به کمیته سازماندهی المپیک توکیو که در جریان تهیه پیش‌نویش سناریو تعویق المپیک ۲۰۲۰ دخیل است، اعلام کرد که «سرانجام از ما خواسته شد تا در صورت تعویق، یک شبیه‌سازی (برنامه جایگزین) ارائه دهیم.

هر دو منبع به شرط عدم افشای نام حاضر به گفت‌وگو شدند.

وی ادامه داد:  با توجه به چارچوب‌های زمانی تعویق احتمالی، در حال ایجاد و ارائه برنامه های جایگزین (پلن A، B، C) هستیم.

این منبع مسوول اعلام کرد که گزینه‌های پیشنهادی شامل برگزاری محدود یا بدون حضور تماشاگر بازی‌ها، در پایان ماه مارس توسط کمیته سازماندهی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

منبع دوم که او نیز به کمیته سازماندهی المپیک توکیو نزدیک است، تایید کرد که گزینه تعویق یک یا دو ساله در حال بحث و تبادل نظر است.

نشریه نیکی ژاپن در گزارشی در تارنمای خود مدعی شد که کمیته بین المللی المپیک در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها بابت شیوع سریع ویروس کرونا، هفته جاری به منظور تعویق بازی‌های المپیک تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد.

تقویم ورزشی سال ۲۰۲۱ از همین حالا پر شده و سال ۲۰۲۲ نیز با جام جهانی قطر و المپیک زمستانی پکن کاملا اشباع است.

در توکیو حس تعویق احتمالی المپیک به احساسی اجتناب ناپذیر بدل شده است؛ «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن المیپک ۲۰۲۰ را به المپیک ۱۹۴۰ که به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم لغو شد و تحریم المپیک ۱۹۸۰ مسکو، تشبیه کرده است.

وی در این خصوص گفت: این اتفاقی است که هر ۴۰ سال یک بار رخ می‌دهد؛ این المپیک نفرین شده و این یک حقیقت است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه