ارسال به دیگران پرینت

"پول هاى استقلال اینگونه پیش خور شد"

وب سایت "نواندیش" در مطلبی به قلم "نوید موسوی" نوشت:

"پول هاى استقلال اینگونه پیش خور شد"

اخیرا گفته مى شود درآمد استقلال براى دو سال بعد پیش خور شده است. به نظر نگارنده این موضوع در واقع منفجر شدن بمب هاى ساعتى استقلال (و پرسپولیس) است. (مطلب بمب هاى ساعتى استقلال و پرسپولیس کى منفجر مى شوند-سایت نواندیش ٤ شهریور ٩٧ را بخوانید-تکرار در انتهاى این مطلب)

این در حالى است که استقلال بنا به گفته ملکى رییس وقت هیات مدیره، در زمان آغاز مدیریت امیرحسین فتحى حدود ٣ میلیارد تومان درآمد از اسپانسر بابت درآمدهاى مربوط به دوره مدیریت قبلى باشگاه را دریافت کرده بود. از سوى دیگر استقلال حدود ١/٥ میلیون دلار درآمد بابت بازى هاى آسیایى و جام جهانى و همچنین حدود ٢ میلیون دلار درآمد ناشى از فروش تیام، صیادمنش و مجید حسینى را در دوره فتحى-خطیر کسب کرده بود. اینها جدا از درآمدهاى ناشى از اسپانسر و... در دوره مدیریت فتحى-خطیر و سپس سرپرستى خلیل زاده در استقلال است. براى رمزگشایى مشکلات مالى استقلال فارغ از بدهى هاى چند ده ساله گذشته، مرورى بر یادداشتم در ٦ مهر ٩٨ در سایت نواندیش مى تواند به روشن شدن بخشى از این ابهامات کمک کند:

عدم نتیجه گیری استقلال در فصل گذشته و فصل جاری در کنار مشکلات عدیده مالی موجب شده تا تمرکز از مباحث فنی به سمت مباحث مدیریتی برود. این مطلب با بررسی مستند از یک رخداد بی سابقه نه فقط در تاریخ باشگاه استقلال، که فوتبال ایران پرده بر می دارد و آن چیزی نیست جز جذب 9 بازیکن خارجی و 5 مربی خارجی تنها در حدود یک سال از مدیریت امیرحسین فتحی و علی خطیر در این باشگاه. طبیعی است که در بحث از مباحث مدیریتی صرفا موضوع نقل و انتقالات بازیکنان و مربیان خارجی طرح می شود و به موضوعاتی چون تغییر کامل تیم استقلال در فصل جاری ناشی از جدایی 15 بازیکن و یا برخی دیگر از موضوعات جنجالی چون درگیری و اختلافات مدیریتی با کادر فنی گذشته و حال و یا بازیکنان پرداخته نمی شود.

نقل و انتقال بازیکنان خارجی استقلال در حدود یکسال گذشته و در دوره مدیریت فتحی و خطیر:

1- جذب الحاجی گرو و فسخ قرارداد در نیم فصل

2- جذب مارکوس نیومایر و فسخ قرارداد در نیم فصل

3- جذب طارق همام و جدایی در پایان فصل

4- جذب گادوین منشا در نیم فصل و فسخ قرارداد در پایان فصل

5- جذب آیاندا پاتوسی در نیم فصل و جدایی در پایان فصل

6- جذب ایسما گونکالوس در نیم فصل و فسخ قرارداد در پایان فصل

7- جذب شیخ دیاباته در فصل جدید

8- جذب هروویه میلیچ در فصل جدید (علی خطیر قبل از جذب این بازیکن استعفا داده بود)

9-جذب بودوروف در فصل جدید

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه