ارسال به دیگران پرینت

آسمان آبی «فرهاد» تیره شد

فارغ از تلاش بازیکنان استقلال و دست خالی فرهاد مجیدی که الان به یک کلکسیونر بازیکنان مصدوم شباهت دارد درخشش امیرارسلان مطهری شگفت‌انگیز است.

آسمان آبی «فرهاد» تیره شد

هوادار فوتبال اگر بتواند به هر چیزی عادت کند، بعید است بتواند به شکست تیم محبوبش خو کند. فرقی نمی‌کند حریفت برزیل باشد یا بارسلونا، تو یک لشکر مصدوم داشته باشی یا داور به سود آنها سوت زده باشد، بازی در خانه حریف باشد یا در زمین اختصاصی تیم محبوب تو. شکست تلخ است و نمی‌شود به آن عادت کرد حتی اگر هزار بار تلاش بازیکنان تیم محبوبت را تحسین کنی.

استقلال تهران شب گذشته در حالی تن به شکست 2-1 مقابل الاهلی عربستان داد که هواداران این تیم هنوز هم مثل چند کارشناس برجسته داوری بر این باورند که داور به اشتباه گل تساوی دقایق پایانی آنها را مردود اعلام کرد. باز هم مردود شدن یک گل ایرانی مقابل یک حریف عربستانی. نام دو کشور کنار هم این سال‌ها با تنش و سوء تفاهم همراه شده است. همین که بازی در زمین یک کشور بی‌طرف برگزار می‌شود یعنی اوضاع معمولی نیست.

یکی از تلخ‌ترین خاطرات نسل من به بازی ایران مقابل عربستان در جام ملت‌های 1996 برمی‌گردد. 24 سال پیش شاگردان محمد مایلی‌کهن بخت نخست قهرمانی به نظر می‌رسیدند. آنها در دور مقدماتی عربستان را با سه گل در هم شکسته بودند اما نلو وینگادا تیمش را در دیدار پای فینال استخوان‌دارتر بست و هنوز خیلی‌ها متقاعد نشده اند که جمال قندور داور مصری بی‌طرف بود. او هم یک خطا روی حمید استیلی در محوطه جریمه را نادیده گرفت و هم گل خداداد عزیزی را مردود اعلام کرد.

نکته عجیب اینکه حسین عبدالغنی سلیمانی هافبک آن روزهای تیم عربستان شب گذشته کاپیتان الاهلی بود! شاهدی زنده از آن دیدار که بعضی از بازیکنان دو تیم هنوز به دنیا نیامده بودند! سوت داور گیتار ارسلان مطهری را شکست تا آنها با یک شکست و یک تساوی در رده سوم جدول جا بگیرند و رشته موفقیت‌های آسیایی مجیدی تا اینجا پاره شود.

 

اما همه چیز هم تقصیر کو هیون جین داور بازی نبود. آبی‌ها با و بدون استراماچونی هنوز هم گل‌های بد دریافت می‌کنند. آنها روی زمین و روی هوا در خط دفاعی آسیب‌پذیرند و از آن بدتر این‌که هدیه‌هایی مثل ضربه پنالتی را سرخوشانه هدر می‌دهند. وریا غفوری که به ضربه‌های مرگبارش از راه دور عادت کرده بودیم پنالتی‌اش را به دستان یاسر المسیلم کوبید. دروازه‌بانی که یک بار هم ضربه سر مسعود ریگی را با واکنشی هم‌پای محمد الدعایه دروازه‌بان افسانه‌ای عربستان مهار کرد تا سلمان الموشر با دو گل بتواند آن را پیش بیندازد و بازی را به سود نماینده عربستان تمام کند.

فارغ از تلاش بازیکنان استقلال و دست خالی فرهاد مجیدی که الان به یک کلکسیونر بازیکنان مصدوم شباهت دارد درخشش امیرارسلان مطهری شگفت‌انگیز است. او انگار ژن استقلال دارد. از زمان پیوستن به این تیم مسلسل‌وار گل می‌زند و اگر گل سالم  دقایق پایانی او مردود نمی‌شد به رکورد 6 گل در سه مسابقه پی در پی دست پیدا می‌کرد.

مطهری خطرناکترین مهاجم این روزهای فوتبال ایران است که چارچوب دروازه را خیلی خوب می‌شناسد. تصور کنید شب گذشته مهدی قائدی و شیخ دیاباته امکان بازی داشتند آیا باز هم الاهلی 2-1 پیروز می‌شد؟... استقلال هنوز هم اندازه کافی شانس دارد به شرط اینکه به خودش نبازد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه