ارسال به دیگران پرینت

غلبه بر خستگی و AFC

دو نماینده فوتبال ایران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا امروز بازی دوم خود را برابر رقبا انجام خواهند داد تا درصورت عبور از آنها راهی مرحله گروهی این مسابقات شوند.

غلبه بر خستگی و AFC
دو نماینده فوتبال ایران در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا امروز بازی دوم خود را برابر رقبا انجام خواهند داد تا درصورت عبور از آنها راهی مرحله گروهی این مسابقات شوند. بر این اساس استقلال از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه قطر به مصاف الریان می‌رود و شهرخودرو دیگر نماینده کشورمان نیز از ساعت ۱۸:۴۰ در ورزشگاه حمد بن خلیفه دوحه مقابل دیگر تیم قطری یعنی السیلیه که کریم انصاری‌فرد را در ترکیب خود دارد قرار خواهد گرفت. استقلال در بازی اول در امارات موفق شد تیم الکویت کویت را با نتیجه ۳برصفر شکست دهد و شهرخودرو نیز با نتیجه ۲بریک الرفاع بحرین را شکست داد. آنها امروز برای حضور در مرحله بعد باید گام آخر را با موفقیت بردارند تا هیجان حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی‌ها بیشتر از قبل شود.
 اما مسابقات پلی‌آف برای نماینده‌های کشورمان تحت‌تاثیر محرومیت میزبانی در ایران قرار گرفت که از سوی AFC به آنها تحمیل شد. هر دو تیم البته موفق شدند بر این مشکل فائق آمده و بازی اول خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارند، اما حریفان امروز آنها قدرتمند‌تر از بازی ابتدایی هستند. آبی‌ها در سال‌های اخیر بارها مقابل تیم الریان بازی کرده‌ و به نتایج خوبی هم مقابل این تیم رسیده‌اند. با این وجود نماینده قطر در این فصل هزینه زیادی کرده و با جذب ستارگان گران‌قیمت به‌دنبال حضوری قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا است. یکی از این ستارگان یاسین براهیمی، بازیکن سابق پورتو است که امسال به تیم الریان پیوسته و در این بازی هم مقابل استقلال بازی خواهد کرد.الریان در حال حاضر در لیگ ستارگان قطر در جایگاه دوم جدول قرار دارد و بالاتر بودن آنها از تیم پرمهره السد نشان می‌دهد که آنها تیم بسیار خوبی هستند و بازی در زمین اختصاصی نیز آنها را خطرناک‌تر خواهد کرد. اما مشکلات تیم‌های ایرانی بیشتر خارج از زمین وجود داشته است. این دو تیم برای پرواز از امارات به قطر با مشکلات بزرگی روبه‌رو شدند؛ زیرا به‌دلیل روابط نامناسب دو کشور عربی، هر دو تیم مجبور شدند از امارات به ایران سفر کرده و با پرواز دیگری به سمت قطر بروند. همین اتفاق تاثیر منفی روی بازیکنان و کادر فنی این دو تیم گذاشته و به نوعی بازیکنان را خسته و فرسوده کرده است. موضوعی که سرمربی استقلال نیز در مورد آن صحبت و از رفتار AFC انتقاد کرده است. فرهاد مجیدی دیروز در کنفرانس خبری پیش از بازی گفت: «امیدوارم مصاف با الریان یک بازی خوب باشد. من و همه بازیکنانم، هنوز دلیل قانع‌کننده‌ای از AFC نشنیده‌ایم که چرا بازی قبلی ما در دوبی برگزار شد. اگر AFC از مشکلات ایران خبر داشته و آن بازی را در دوبی برگزار کرده، حتما از مشکلات پروازی میان کشورهای امارات و قطر هم خبر دارد. بازیکنان من بعد از بازی دو پرواز کرده‌اند تا به قطر برسیم. این اتفاق در کمتر از ۲۴ ساعت رخ داده است.» به هر صورت به نظر می‌رسد استقلال و شهر خودرو امروز هم باید مراقب تاکتیک‌های حریفان خود باشند و هم اینکه خستگی ناشی از پرواز‌های مکرر باعث نشود که مقابل آنها غافلگیر شوند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه