ارسال به دیگران پرینت

جزئیات رای AFC در مورد ایران

یکی از اعضای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا جزئیات بیشتری را از تصمیم جدید AFC و سلب میزبانی از ایران در آسیا اعلام کرد و گفت که رای نهایی حداکثر تا دو روز آینده صادر می‌شود.

جزئیات رای AFC در مورد ایران

 

مهر : 

در حالی که دو روز از اعلام رسمی سلب میزبانی از ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گذشته است، تحلیل‌ها و گزارش‌های مختلفی درباره علل این تصمیم منتشر شده است. فدراسیون فوتبال ایران در حمایت از چهار نماینده آسیایی خود اعلام کرده در صورتی که این رای تغییر نکند، از لیگ قهرمانان آسیا کنار می‌کشد و تبعاتش را هم می‌پذیرد.

این در حالی است که شائباتی هم از سلب میزبانی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در دیدار با هنگ کنگ، بحرین و عراق مطرح شده است.

روزنامه «الشرق الاوسط» عربستان در گزارشی اعلام کرد که رای نهایی AFC درباره ایران امروز و یا حداکثر ظرف دو روز آینده اعلام خواهد شد و این رای صرفاً مربوط به مسابقات باشگاهی است.

این روزنامه جزئیات رای AFC را به این شکل گزارش داده است:

«منابع آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا به الشرق الاوسط گفتند که کمیته اجرایی این کنفدراسیون در مورد توصیه‌های صورت گرفته از سوی اعضای کمیته مسابقات مبنی بر عدم برگزاری رقابت‌های باشگاهی در ایران به دلیل شرایط امنیتی این کشور، تصمیم مناسب را امروز یا فردا می‌گیرند. شرکت‌های هواپیمایی به ایران پرواز ندارند و این به آن معنی است که سفر برای باشگاه‌های آسیایی برای هر مسابقه به ایران دشوار است.»

در بخش دیگری از گزارش الشرق الاوسط آمده است: «یک منبع رسمی در کمیته مسابقات AFC به ما گفت که اعضای کمیته پنجشنبه گذشته یک پیام رسمی را مبنی بر درخواست برای رای گیری در ارتباط با عدم برگزاری بازی در سطح باشگاهی در ایران دریافت کردند. اعضا، روز جمعه به این درخواست پاسخ دادند در حالی که پیشنهادات برای رای گیری زیاد شده بود. بررسی توسط کمیته اجرایی امروز یکشنبه یا تا دو روز آینده صورت می‌گیرد.

فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون اعلام دلیل، بازی در زمین بی طرف را تحمیل کرده است. به گفته منابع آسیایی، ایران در صورت سلب میزبانی تهدید به کناره گیری از لیگ قهرمانان کرده است.»

این روزنامه در ادامه اطلاعیه فدراسیون فوتبال و صحبت‌های امیر مهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران را هم منعکس کرده است.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه