ارسال به دیگران پرینت

چابهار | سوختگیری در چابهار

سوخت گیری عجیب در چابهار | چرا صف‌های سوختگیری در چابهار تمام نمی‌شود؟

چرا صف‌های سوختگیری در چابهار تمام نمی‌شود؟

سوخت گیری عجیب در چابهار | چرا صف‌های سوختگیری در چابهار تمام نمی‌شود؟

روزنامه ایران: قاچاق سوخت برای برخی افراد سودجو به حدی وسوسه‌انگیز است که آنها به فروش سهمیه سوخت خودروهای بومی که اغلب از سر ناچاری اقدام به اجاره کارت‌های سوخت خود می‌‌کنند هم قانع نشده و پای کارت‌های سوخت مهاجر را هم به این استان باز کردند.

این مسأله تا جایی بالا گرفت که مسئولان این استان تصمیم گرفتند با اجرای طرح «کدینگ کارت‌های هوشمند سوخت» در جایگاه‌های سوختگیری، جلوی استفاده از کارت‌های مهاجر با هدف مبارزه با قاچاق سوخت را بگیرند. البته از آنجایی که تعداد محدودی کارت عرضه سوخت آزاد برای استفاده مسافران در اختیار جایگاه‌داران قرار گرفته بود، در برخی جایگاه‌ها عده‌ای در تلاش بودند با سوء‌استفاده از این کارت‌ها اقدام به سوختگیری کنند. این در حالی است که بنابر اعلام مسئولان، این کارت‌ها با هدف سهولت سوخت‌رسانی به میهمانان استان طراحی شده و استفاده افراد بومی استان از آن مجاز نیست. حالا همین مسأله سبب شده عده‌ای با شایعه‌پراکنی درخصوص عرضه نشدن سوخت در جایگاه‌های چابهار و همچنین نبود کارت‌های آزاد در این منطقه تلاش کنند شرایط را ملتهب کنند.

بیشتربخوانید:

خبر جدید درباره بنزین | تکلیف کارت آزاد

 

هیچ کمبودی درخصوص تأمین سوخت چابهار وجود ندارد

«سیدکاظم اسد» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی درخصوص تأمین سوخت در این شهرستان وجود ندارد، به «ایران» گفت: با توجه به اینکه مخازن تمام جایگاه‌های منطقه چابهار تکمیل بوده و موجودی انبارها نیز کامل است برای عرضه سوخت هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

اسد خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت (قاچاق سوخت)، در تمامی جایگاه‌های سوخت استان کارت‌های سوخت کدینگ شده‌اند. در واقع از آنجایی که در سال‌های اخیر برخی افراد اقدام به خریداری کارت سوخت از استان‌های دیگر با هدف قاچاق سوخت می‌‌کرده‌اند، تصمیم گرفته شد کارت‌های سوخت خودرو‌هایی که پلاک آنها مربوط به استان‌های دیگر است کدگذاری شود تا امکان سوختگیری آنها در سیستان و بلوچستان وجود نداشته باشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چابهار در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای سوختگیری خودروهای مسافران در نظر گرفته شده است، توضیح داد: برای افرادی که با کمبود سوخت مواجه می‌شوند و یا مسافران خارج از استان تمهیدات لازم اندیشیده شده و کارت‌های آزاد با ظرفیت محدود در اختیار جایگاه‌داران قرار داده شده تا آنها هم بتوانند بدون مشکل نسبت به سوختگیری خودروهای خود اقدام کنند. درخصوص افراد بومی که پلاک خودروهای آنان متعلق به استان دیگر است هم تمهیداتی در نظر گرفته شده و با ارائه مدارک لازم، پلاک جدید آنها طی ۱۵ روز صادر می‌‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تمام جایگاه‌های منطقه، کارت آزاد بنزین با نرخ ۳ هزار تومان در دسترس مسافران و افراد فاقد کارت سوخت است و هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تغییر سیاست‌های کلی در این زمینه وجود ندارد. به این نکته دقت کنید که با توجه به سیاست‌های اجرایی درخصوص کدینگ کارت‌های سوخت و سایر تمهیدات اندیشیده شده تمام سعی مجریان دولت در این منطقه بر خدمت‌رسانی صحیح و در چهارچوب قوانین و مقررات برای دسترسی آسان تمامی مردم (مصرف‌کنندگان واقعی) برای استفاده از بنزین بوده و در این خصوص هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

اسد با تأکید بر اینکه کمبود جایگاه‌های سوخت در استان ازجمله بندر چابهار دلیل اصلی به وجود آمدن صف‌های طولانی است، افزود: هم اینک در ۱۳ شهرستان تحت پوشش این شرکت در جنوب سیستان و بلوچستان (منطقه چابهار) ۵۱ جایگاه سوخت فعال است که تلاش‌های بسیاری طی یک‌سال اخیر برای اخذ مجوز احداث جایگاه‌های جدید انجام شده است.

وی افزود: طبق مجوزهای صادره هم اینک ۱۰ جایگاه شامل ۲ جایگاه در شهرستان چابهار (میدان مادر داخل شهر و ورودی گیت شمالی منطقه آزاد)، سه راهی خیرآباد و ابتر در ایرانشهر، یک جایگاه در گلمورتی دلگان، یک جایگاه در کلماتی ریمدان شهرستان دشتیاری، یک جایگاه در کُنارک، یکی در فنوج و یک باب CNG در روستای چاه‌شور دلگان و یک باب تأسیسات گاز مایع در نیکشهر در حال ساخت است که امیدواریم بزودی و بویژه با بهره‌برداری از جایگاه‌های شهرستان چابهار حجم زیادی از بار ترافیکی جایگاه‌های سطح شهرستان کاهش یابد.

اسد اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از جایگاه هوران در ورودی گیت شمالی منطقه آزاد چابهار طی هفته‌های آتی و انتقال بخشی از ترافیک خودروهای سنگین به این جایگاه و همچنین بهره‌برداری از جایگاه میدان مادر طی دو ماه آینده بخش زیادی از بار ترافیکی خودروهای سواری در سطح شهرستان کاهش پیدا کند.

منبع : ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      با این جمعیت زیاد و شهری ک بزرگترین اسکله و پتروشیمی رو در حال ساختن است و همشون نیروی کارشون از استان و شهرهای همجوار هستن سه تا جایگاه با تعداد معدودی تلمبه پاسخگوی نیاز شهر نیست. کمی انصاف داشته باشید. چرا داستان سرایی میکنید؟ سه جایگاه یک شهر بزرگ با کلی مسافر

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه