ارسال به دیگران پرینت

روسیه صادرات نفت خود را با هدف کاهش قیمت داخلی کم می کند

روسیه صادرات نفت خود را با هدف کاهش قیمت سوخت و مواد غذایی در داخل به میزان 20 درصد کم می کند


روسیه صادرات نفت خود را با هدف کاهش قیمت داخلی کم می کند

به گزارش راشاتودی، روسیه دومین کشور بزرگ صادر کننده نفت خام در دنیا قصد دارد تا با کاهش صادرات نفت خود از بنادر غربی در ماه آینده باعث تعدیل قیمت سوخت در داخل بشود.

بلومبرگ گزارش داده بود که از ماه فوریه میزان صادرات نفت اورال روسیه از بنادر غربی این کشور تا 20 درصد کاهش خواهد یافت. بر اساس گزارش ها روسیه قرار است روسیه روزانه 1.13 میلیون بشکه در روز از این بنادر صادر کند که پیشتر این رقم 1.38 میلیون بشکه در روز بود.

منابع آگاه اعلام کرده اند که روسیه نفت خام مازاد خود را به پالایشگاه های نفت این کشور هدایت خواهد کرد و با با این اقدام قصد دارد کنترل قیمت سوخت داخلی خود را که در 13 سال گذشته به دلیل شرایط روبل افزایش یافته بود دوباره به دست بگیرد.

بر اساس آمارها که توسط خدمات آماری فدرال رصد شده است، میانگین قیمت خرده فروشی بنزین روسیه در ماه دسامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.6 درصد افزایش یافت. هفته گذشته هم با 47.31 دلار در هر لیتر بیشترین قیمت را از زمان سال 2008 تاکنون ثبت کرد.

این گزارش می نویسد که این اقدامات از سوی روسیه در راستای کنترل قیمت غذا در روسیه انجام می شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

سال گذشته کرملین محدودیت صادراتی 17.5 میلیون تنی تا پایان سال را برای برخی غلات از جمله گندم، چاودار، جو و ذرت اعمال کرد همچنین روسیه مالیات برای گندم را افزایش داد و این هفته عوارض صادراتی گندم به 60.59 دلار در هر تن رسید که از اول ماه مارس اجرایی می شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه