ارسال به دیگران پرینت

نفت سنگین ایران ارزان شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد قیمت نفت سنگین ایران در ماه میلادی گذشته یک دلار و ۶۹ سنت معادل چهار درصد نسبت به سپتامبر کاهش پیدا کرد.

نفت سنگین ایران ارزان شد

قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر به ۴۰ دلار و ۲۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با قیمت ۴۱ دلار و ۹۳ سنت در سپتامبر، یک دلار و ۶۹ سنت معادل چهار درصد کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۳۹ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۶۱ دلار و ۷۷ سنت در مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در اکتبر برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و به ۴۰ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با سپتامبر یک دلار و ۴۶ سنت معادل ۳.۵ درصد کاهش داشت. میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۴۰ دلار و ۵۷ سنت بوده که در مقایسه با ۶۳ دلار و ۹۱ سنت در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ دلار و ۳۴ سنت معادل ۳۶.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در اکتبر به ۲۴.۳۹ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۳۲ میلیون بشکه در روز  در مقایسه با سپتامبر افزایش داشت. تولید نفت به طور عمده در لیبی، عراق و نیجریه افزایش پیدا کرد اما در امارات متحده عربی، آنگولا، ونزوئلا و کنگو کاهش داشت. تولید نفت ایران تغییر چندانی نداشت و با پنج هزار بشکه در روز کاهش نسبت به سپتامبر، به ۱.۹۵۸ میلیون بشکه در روز رسید.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه