ارسال به دیگران پرینت

حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا

رییس جمهور ونزوئلا اعلام کرد پالایشگاه نفت آموای هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته که در آن از یک سلاح قدرتمند استفاده شده است اما این کشور ذخایر بنزین معادل مصرف ۲۰ روز دارد.

حمله تروریستی به پالایشگاه آموای ونزوئلا

منابع آگاه اظهار کرده اند روز سه شنبه انفجاری در واحد تقطیر پالایشگاه آموای به ظرفیت ۶۴۵ هزار بشکه در روز روی داد و تصور می رود این حادثه صدمات جانی نداشت. این انفجار در شرایطی روی داد که تولید این پالایشگاه متوقف شده بود اما کارکنان آن در تلاش برای راه اندازی بخشی از تولید بودند.

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: پالایشگاه آموای که یکی از مهمترین پالایشگاههای این کشور و آمریکای لاتین به شمار می رود، با یک سلاح قدرتمند هدف حمله قرار گرفته و دولت به دنبال شناسایی نوع سلاح بکار رفته در این حمله است.

شبکه پالایش نفت ونزوئلا که زمانی ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید داشت، به دلیل عدم سرمایه گذاری و سوء مدیریت تقریبا فلج شده و به بحران کمبود بنزین در این کشور دامن زده است.

مادورو اعلام کرد پالایشگاههای این کشور حدود ۳۰ درصد بیشتر از نیاز داخلی تولید دارند با این حال به جزییات تاسیسات فعال اشاره نکرد. وی افزود: ونزوئلا از ایران و کشورهای دیگر سوخت وارد کرده اما به نام کشورهای دیگر اشاره ای نکرد.

یک واحد ریفورمر در پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز در حال حاضر بنزین تولید می کنند اما فعالیت اکثر تاسیسات تولید بنزین در ونزوئلا متوقف مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ونزوئلا غالبا مخالفان و آمریکا را عامل حملات به زیرساختهای حیاتی این کشور نظیر خاموشی گسترده این کشور در سال گذشته معرفی می کند اما مخالفان این اتهامات را بهانه ای برای ضعف خدمات عمومی عنوان می کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه