ارسال به دیگران پرینت

ذخایر نفت ونزوئلا به مرز اشباع نزدیک شد

ذخایر نفت ونزوئلا در سه هفته گذشته تحت تاثیر تشدید فشارهای آمریکا برای فراری دادن مشتریان این کشور، ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

ذخایر نفت ونزوئلا به مرز اشباع نزدیک شد

 افزایش ذخایر نفت خطر آغاز تعطیلی دوباره تولید نفت شرکت PDVSA را به دنبال دارد و جدیدترین نشانه از رسیدن صنعت نفت ونزوئلا به مرز فروپاشی است.

طبق گزارشهای داخلی که توسط بلومبرگ مشاهده شده، بندر خوزه که دروازه اصلی صادرات نفت ونزوئلا به شمار می رود، یک هفته است که خالی مانده است زیرا واردکنندگان نفت ونزوئلا شامل ریلاینس اینداستریز هند، رپسول اسپانیا و انی ایتالیا ماه جاری نفت این کشور را خریداری نکردند. این سه شرکت ماه گذشته مجموعا ۹.۷ میلیون بشکه نفت خریداری کرده بودند که بیش از نیمی از صادرات سپتامبر ونزوئلا بود.

نفتی که در پایانه خوزه و تاسیسات نزدیک آن نگهداری می شود، از پایان سپتامبر تقریبا دو برابر شده و به ۱۰.۶ میلیون بشکه رسیده و روند کاهشی سه ماهه را معکوس کرده است. این سطح ذخایر نزدیک به حجمی است که در گذشته باعث شد شرکت نفتی دولتی PDVSA فعالیت چاههای نفت را تعطیل کند زیرا جایی برای نگهداری نفت نداشت.

در حالی که تحریمهای آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را فلج کرده است، سواپ نفت در برابر دیزل میان شرکت PDVSA و پالایشگاههای آسیایی و اروپایی به دلایل انسان دوستانه مجاز بود. دولت ترامپ در اوت اعلام کرد در حال بررسی اقدامات بیشتر برای قطع باقی مانده مبادلات سوخت است. ریلانس ماه گذشته ۱۲ میلیون بشکه نفت کانادا خرید که ممکن است به منزله فاصله گرفتن دائمی از خرید نفت ونزوئلا باشد.

دولت ترامپ که دیگر گزینه ای برای تحت فشار قرار دادن مادورو ندارد، سواپ دیزل را هدف گرفته است. ماه گذشته یک مقام پرنفوذ دولت ترامپ دیدار محرمانه ای با نماینده دولت نیکلاس مادورو در مکزیکو سیتی داشت و تلاش کرد درباره کناره گیری صلح آمیز وی از قدرت مذاکره کند.

طبق آمار رهگیری نفتکش، آخرین باری که یک نفتکش در پایانه خوزه بارگیری کرد، ۱۶ اکتبر بود و دیگر هیچ کشتی دیگری تا پایان ماه بارگیری نخواهد داشت. تا  سه سال پیش هر ۱۷ ساعت، یک نفتکش در این پایانه بارگیری می کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکنون که پالایشگاههای بزرگ اروپایی و هندی از بازار ونزوئلا کنار کشیده اند، شرکتهای گمنام جای آنها را گرفته اند و مجموعا ۴.۶ میلیون بشکه نفت بارگیری کرده اند که بسیار کمتر از ۱۷.۴ میلیون بشکه نفت بارگیری شده در سپتامبر بوده است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه