ارسال به دیگران پرینت

قیمت نفت دوباره سقوط کرد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به عدم احیای سریع تقاضا برای سوخت در آمریکا که کاهش ذخایر نفت را تحت الشعاع خود قرار داد، کاهش یافت.

قیمت نفت دوباره سقوط کرد

بهای معاملات نفت برنت ۳۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه ۹ سنت افزایش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که روز گذشته هم تغییری نداشت، ۲۵ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل تحقیقات شرکت نیسان سکیوریتیز در این باره گفت: نگرانیها پیرامون دورنمای تقاضا، قیمتهای نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است به خصوص که سرنوشت بسته کمک مالی جدید آمریکا هنوز مشخص نیست و مذاکرات تجاری آمریکا و چین به تعویق افتاده است. اما اخبار مثبت کاهش ذخایر نفت آمریکا باعث شد کاهش قیمت نفت محدود شود. وی پیش بینی کرد قیمتهای نفت در بحبوحه سیگنالهای متضادی که وجود دارند در بازه محدودی خواهد ماند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد مذاکرات تجاری با چین را به تعویق انداخته و در حال حاضر تمایلی به مذاکره با چین ندارد.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته ۴.۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به حدود ۵۱۲ میلیون بشکه رسیده است که این رقم بسیار بالاتر از کاهش ۲.۷ میلیون بشکه ای پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

سرمایه گذاران به نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس چشم دوخته اند که اواخر روز چهارشنبه برگزار می شود و قرار است به مرور وضعیت بازار نفت و پایبندی اعضای گروه به توافق کاهش تولید بپردازد.

دو منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز اعلام کردند نرخ پایبندی این گروه به توافق کاهش تولید در ژوییه حدود ۹۵ تا ۹۷ درصد بوده است. این تولیدکنندگان با هدف کاهش سطح ذخایر جهانی همزمان با سقوط تقاضا، تولیدشان را به میزان بی سابقه ای محدود کرده اند.

سخنگوی وزارت انرژی روسیه اعلام کرد الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با وجود مثبت اعلام شدن تست ابتلای وی به ویروس کرونا، در نشست مجازی روز چهارشنبه کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک حضور پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، کابینه عربستان سعودی توافق با شورون عربستان سعودی در خصوص منطقه حائل میان این کشور و کویت را تصویب کرد. عربستان سعودی و کویت که هر دو از اعضای اوپک هستند، سال گذشته توافق کردند به اختلاف پنج ساله در خصوص فعالیت میدانهای نفتی مشترک در منطقه حائل پایان داده و اجازه دهند تولید میدانهای نفتی وفرا و خفیج که معادل ۰.۵ درصد از تولید جهانی است، ازسرگرفته شود. تولید نفت در میدان وفرا از اوایل ژوییه ازسرگرفته شد. میدان نفتی وفرا توسط شرکت شورون عربستان سعودی و شرکت نفت خلیج کویت اداره می شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه