ارسال به دیگران پرینت

رشد نفت با انتشار اخبار امیدوار‌کننده

قیمت نفت روز گذشته در واکنش به گزارش موسسه آمریکن پترولیوم از موجودی‌های نفت آمریکا افزایش یافت.

رشد نفت با انتشار اخبار امیدوار‌کننده

این شرکت گزارش داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ جولای حدود ۳/ ۸‌میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که بسیار فراتر از انتظارات فعالان بازار و تحلیلگران نفتی بود. این آمار امیدواری برای افزایش تقاضا را در بازار را جدی‌تر کرد. آمار رسمی موجودی‌های نفت آمریکا را اداره اطلاعات انرژی این کشور در بامداد پنج‌شنبه هر هفته منتشر می‌کند.

از سوی دیگر نیز اعضای توافق کاهش تولید نفت اوپک پلاس، تصمیم خود را درباره ادامه این توافق و افزایش احتمالی ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نسبت به سه ماه گذشته را اعلام خواهند کرد که تاثیری اساسی بر آینده قیمت نفت خواهد داشت.
انتشار اخبار امیدوار‌کننده از تولید واکسن کرونا توسط شرکت داروسازی مدرنا آمریکا نیز امیدهای دوچندانی را به بازار تزریق کرد.
تا زمان تنظیم این گزارش (ساعت ۱۵ به وقت تهران) قیمت هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت بیش از ۱/ ۱ درصد افزایش را تجربه کرد و ۴۰ دلار و ۷۴ سنت در حال معامله بود و قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال بار دیگر از ۴۳ دلار فراتر رفت و به ۴۳ دلار و ۳۲ سنت در هربشکه رسید. هر بشکه نفت خام سنگین ایران نیز در روز سه‌شنبه به بهای ۴۲ دلار و ۷۲ سنتی رسید.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه