ارسال به دیگران پرینت

صادرات بنزین انگلیس به آمریکا صفر شد

صادرات بنزین انگلیس به آمریکا که ارزش آن در سال گذشته به ۱.۸ میلیارد دلار بالغ شد، در ماه میلادی گذشته به صفر رسید.

صادرات بنزین انگلیس به آمریکا صفر شد

 پالایشگاههای نفت انگلیس هر سال میلیونها بشکه بنزین مازاد را به آمریکا صادر می کنند اما این تجارت مهم در ژوئن متوقف شد. این پالایشگاهها تولید سوخت را بسیار بیشتر و به مدت طولانی‌تر از رقیبانشان کاهش داده‌اند و در نتیجه ماه گذشته از صادرات به آمریکا بازماندند و آمریکا وارداتش را از سایر کشورهای اروپایی افزایش داد. طبق آمار نفتکشها و آمار تجارت که توسط بلومبرگ گردآوری شده، شاید برای نخستین بار از ابتدای سال ۲۰۱۲ تاکنون است که چنین اتفاقی روی داده و انگلیس بنزینی به آمریکا ارسال نکرده است.

پالایشگاههای نفت اروپا بنزین بیشتر از نیاز این قاره تولید می کنند و تولید مازاد اغلب به آمریکا راه پیدا می کند. برای انگلیس صادرات بنزین که ارزش آن در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸۳ میلیارد دلار رسید، تجارت حیاتی به شمار می رود.

جریان تجارت در دو سوی اقیانوس آتلانتیک امسال در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و وضع قرنطینه از سوی دولتها، اختلال عظیمی را تجربه کرده است. پالایشگاههای نفت برای دوام آوردن و سپری کردن شرایط دشوار، نرخ پالایش نفت خام را کاهش داده و فعالیت واحدهای مهمی مانند تولید بنزین را متوقف کرده اند.

بررسی آمار نشان داده که در ژوئن هیچ نفتکشی از انگلیس عازم آمریکا نشد و اگر صادراتی در اواخر ماه مه یا اوایل ژوییه صورت گرفته باشد ممکن است در آمار گمرکی ماه گذشته لحاظ شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پالایشگاه شرکت والرو در پمبروک ولز و پالایشگاههای فاولی اکسون موبیل و لیندسی توتال از جمله صادرکنندگان بنزین از انگلیس به آمریکا هستند.

پالایشگاههای هلند هم با بهبود تقاضا در آمریکا، صادرات بیشتر به این کشور را آغاز کرده اند اما به گفته ریچارد متیوز، مدیر تحقیقات در شرکت "گیبسون شیپ بروکرز"، مجموع جریان تجارت همچنان ضعیف مانده است و با وضع مجدد محدودیتهای سفر در برخی از مناطق، ممکن است روند احیای تقاضا برای سوخت در آمریکا ضعیف شده و ذخایر این کشور بالا بماند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه