ارسال به دیگران پرینت

عراق خواستار کمک ایران در مرمت طاق کسری شد

«حسن ناظم» وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق روز پنجشنبه با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و خواستار مساعدت ایران در مرمت طاق کسری شد. سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با تاکید مجدد بر آمادگی هیأت کارشناسان حفظ و مرمت آثار تاریخی کشورمان جهت بررسی تخصصی وضعیت طاق کسری، خواستار تسریع انجام مقدمات برای حضور این تیم در عراق شد.

عراق خواستار کمک ایران در مرمت طاق کسری شد

«حسن ناظم» وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق روز پنجشنبه با «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد و خواستار مساعدت ایران در مرمت طاق کسری شد.

در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد، موضوعاتی از قبیل مرمت طاق کسری، توافق در حوزه همکاری­های مشترک فرهنگی و توسعه گردشگری دینی، تشکیل کمیته فرهنگی دو جانبه، همکاری در تولید آثار سینمایی و.. مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق در این دیدار گزارشی از اقدامات صورت گرفته در روند بازسازی طاق کسری ارائه کرد و خواستار مساعدت جمهوری اسلامی ایران در مرمت اصل طاق کسری و احیاء محیط پیرامونی این اثر تاریخی شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز با تاکید مجدد بر آمادگی هیأت کارشناسان حفظ و مرمت آثار تاریخی کشورمان جهت بررسی تخصصی وضعیت طاق کسری، خواستار تسریع انجام مقدمات برای حضور این تیم در عراق شد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با اشاره به پیگیری ها و مذاکرات قبلی در خصوص مرمت و بازسازی طاق کسری، بر حفظ و صیانت از این اثر تاریخی بعد از بازسازی تاکید کرده و خواستار ایجاد ساز و کاری برای این موضوع شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان نکاتی در خصوص سیر نزولی ابتلا به ویروس کرونا در کشور ایران و عراق و پیشرفت­های صورت گرفته برای کنترل این بیماری و همچنین با اشاره به درخواست مکرر اقشار مختلف عراق به ویژه هتلداران، شرکت­های حمل و نقل و... خواستار برقراری مجدد زیارت و تردد زائران دو کشور با رعایت پروتکل ­های بهداشتی شد.

در این دیدار همچنین فعال سازی و تشکیل مجدد کمیته فرهنگی دوجانبه جهت پیگیری بندهای تفاهم­نامه و سایر مصوبات فرهنگی دو کشور با حضور نمایندگان وزارت فرهنگ ایران و عراق مورد تاکید قرار گرفت.

در پایان این دیدار نیز کُتبی از نویسندگان ایرانی با موضوع مناسبات سیاسی، علمی، فرهنگی و اجتماعی عراق بعد از سال 2003 میلادی که بنا به درخواست وزیر فرهنگ عراق و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد گردآوری شده بود، تقدیم وی شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه