ارسال به دیگران پرینت

وزیر نیرو: از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید احیای دریاچه ارومیه بود

وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از سد اشنویه:احیای دریاچه ارومیه از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید بود/ تاکنون ۶ میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب آب سد‌ها برای دریاچه ارومیه رهاسازی شده است

وزیر نیرو:  از اصلی‌ترین سیاست‌های دولت تدبیر و امید احیای دریاچه ارومیه بود


وزیر نیرو با بیان این که موضوع احیای دریاچه ارومیه از اصلی‌ترین و اولین‌های سیاست‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود، از رهاسازی ۶ میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب آب سد‌ها به این منظور تاکنون خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از سد اشنویه (چپرآباد) که در چارچوب ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت، اظهار داشت: ۲۶ راهکار توسط کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شد؛ از جمله این راهکارها، انتقال آب از سازه‌های در دست احداث بود و تاکنون ۶ میلیارد و یکصد میلیون متر مکعب رهاسازی از سد‌ها برای این دریاچه صورت گرفته و این رقم افزایش هم خواهد یافت.

وی افزود: امروز تراز دریاچه ارومیه، ۱۲۷۱ متر و ۸۸ سانتی‌متر است که نسبت به سال ۹۴ که سال شروع اقدام‌ها بوده، یک متر و ۳۲ سانتی‌متر افزایش پیدا کرده و حجم فعلی آب دریاچه ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب و سطح فعلی آب افزون بر ۳۲۴۰ کیلومتر مربع است.

اردکانیان گفت: سد اشنویه در استان آذربایجان غربی چهل و دومین سد به بهره‌برداری رسیده در دولت تدبیر و امید است و تا نیمه سال آینده این رقم به ۵۸ افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: به این معنا که دولت تدبیر و امید به محضر ملت گزارش خواهد داد که در پایان دوره هشت ساله در کمتر از هر دو ماه، یک سد مخزنی ملی به بهره‌برداری رسیده است.

وی این رکورد را بسیار دلگرم‌کننده خواند و افزود: امیدواریم افتتاح این سد که بیش از نیمی از آب تنظیمی آن برای کمک به احیای دریاچه ارومیه است و همچنین مصارف شرب و بهداشت منطقه و حق‌آبه‌بر‌های کشاورزی هم از آب این سد تامین می‌شود بر هموطنان مرزنشین ما گوارا و مبارک باشد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه