ارسال به دیگران پرینت

آمازون با سرویس استریم موسیقی جدید خود به‌دنبال کیفیتی مسحور‌کننده است

آمازون درحال آماده‌سازی سرویس استریم موسیقی جدیدی است که کیفیت فراتر از سرویس‌های فعلی بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آمازون با سرویس استریم موسیقی جدید خود به‌دنبال کیفیتی مسحور‌کننده است

۵۵آنلاین :

آمازون درحال آماده‌سازی سرویس استریم موسیقی جدیدی است که کیفیت فراتر از سرویس‌های فعلی بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق گزارش وب‌سایت Music Business Worldwide، آمازون درحال آماده‌سازی سرویس استریم موسیقی جدیدی است که آهنگ‌ها را با کیفیتی بالاتر از کیفیت صوتی CD ارائه می‌کند.

انتظار می‌رود که سرویس جدید این شرکت برای هر ماه تقریباً ۱۵ دلار از کاربران طلب کند. احتمالاً ورود سرویس جدید، خللی در فعالیت سرویس‌های کنونی آمازون ایجاد نخواهد کرد. سرویس‌های پرایم موزیک و پرایم آن‌لیمیتد که هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار دارند، حداکثر می‌توانند آهنگ‌ها را با کیفیت ۲۵۶ کیلوبایت پخش کنند که در مقایسه با مقدار ۱۴۱۱ کیلوبایت CD، به‌صورت قابل‌توجهی کمتر است.

یکی از منابع آگاه ادعا کرده که کیفیت آهنگ‌ها در سرویس جدید آمازون حتی از CD نیز بالاتر خواهد بود؛ بدین‌ترتیب، به‌نظر می‌رسد که آمازون قصد دارد قدمی بلندپروازانه برای ایجاد تمایز در خدمات خود نسبت به رقبا بردارد. از‌این‌رو، آمازون عملاً به‌جای رقابت با اسپاتفای و اپل موزیک، با سرویس تیدال وارد رقابت خواهد شد که چنین کیفیتی را در ازای دریافت ۲۰ دلار ماهیانه ارائه می‌کند.

این منبع ادعا می‌کند که آمازون در حال مذاکره با صاحبان حقوقی موسیقی است تا حق استفاده از ترانه‌ها را در سرویس خود دریافت کند. این‌طور که مشخص است، فعلاً یک شرکت بزرگ موسیقی وارد همکاری با آمازون شده است.

اگرچه اسپاتیفای به‌عنوان بزرگ‌ترین بازیگر عرصه استریم موسیقی پیش‌تر چنین کیفیتی را در اپلیکیشن خود آزموده بود؛ اما هم‌اکنون بالاترین کیفیتی که برای آهنگ‌ها ارائه می‌کند، نهایتاً ۳۲۰ کیلوبایت است؛ در‌آن‌سو، اپل موزیک کیفیت ۲۵۶ کیلوبایت را برای پخش موسیقی برگزیده است.

اگرچه کیفیت بالاتر در هر زمینه‌ای خوشایند جلوه می‌کند؛ اما اضافه‌شدن سرویس جدید آمازون قطعاً بر گیج‌کنندگی گزینه‌های استریمینگ این شرکت خواهد افزود.

هم‌اکنون سرویس آمازون موزیک ترانه‌ها را به‌صورت رایگان با نمایش تبلیغات برای دستگاه‌های الکسا میسر می‌سازد؛ همچنین گزینه‌ دیگری وجود دارد که با اشتراک پرایم تجمیع‌ شده و دسترسی به ۲ میلیون قطعه موسیقی را فراهم می‌کند.

با‌این‌حال، آن‌دسته از افرادی که به قطعات بیشتری نیاز دارند، می‌توانند با دریافت اشتراک آمازون موزیک آنلیمیتد، به ۴۸ میلیون آهنگ دسترسی پیدا کنند؛ البته هزینه این سرویس بسته‌به تعداد دستگاه‌ها استفاده‌کننده بین ۴ تا ۸ دلار متغیر خواهد بود.

حال باید دید که با معرفی سرویس جدید این غول دنیای فناوری، چه چیزی کاربران را مجاب به خرید آن خواهد کرد.

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه