ارسال به دیگران پرینت

فیلترینگ نتیجه‌ای جز شکست ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که هر جنگی با تکنولوژی محکوم به شکست است، بیان کرد: فیلترینگ و جنگ با فضای مجازی نتیجه‌ای جز شکست ندارد،‌ ما باید برای فضای مجازی، مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم.

فیلترینگ نتیجه‌ای جز شکست ندارد

۵۵آنلاین :

عبدالرضا هاشم زایی ادامه داد: فضای مجازی نیز مانند سایر ابزارها می‌تواند کاربرد مفید یا زیان بخشی داشته باشد. ما باید با فرهنگ‌سازی زمینه استفاده بهینه از فضای مجازی را فراهم کنیم چون هر وقت ما به جنگ تکنولوژی رفته ایم با شکست روبرو شده‌ایم.

وی افزود: یک عده از آقایان از حضور بدون کنترل افراد در فضای مجازی نگران هستند، اما تجربه این را نشان داده است که هر وقت ما به جنگ تکنولوژی رفته ایم با شکست روبرو شده‌ایم . این نماینده اظهار کرد: در سال ۶۳ ویدیو ممنوع بود و حتی جرم محسوب می شد اما بعد از مدتی بالاخره آزاد شد. امروز نیز بحث دنیای اینترنت و فضای مجازی مطرح است و همیشه عده‌ای در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند . نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: سال گذشته تلگرام فیلتر شد، اما امروز تمام افراد جامعه در تلگرام حضور دارند با این تفاوت که امروز از فیلترشکن استفاده می‌کنند، این بیانگر شکست مجدد ما در جنگ با تکنولوژی است .

هاشم زایی ادامه‌ داد: ما می‌توانیم با فرهنگ سازی وحضور جوانان و افراد هوشمند در فضای مجازی، از این فضا استفاده بهینه کنیم . مسئولان فرهنگی باید شکاف بین نسلی را پذیرا باشند و با زبان جوانان با آنها سخن بگویند. باید زمینه حضور جوانان برای استفاده بهینه از فضای مجازی مهیا شود و مادامی که ما شکاف بین نسلی را درک نکنیم جوانان نیز زبان ما را نخواهند فهمید

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه