ارسال به دیگران پرینت

تظاهرات زنان طرفدار جنبش ضد سرمایه‌داری در پاریس

هزاران تـن از شهروندان زن فرانـسوی در اعتـراض به نـظام سـرمایه داری در این کشور دست به تـظاهرات زدند.

تظاهرات زنان طرفدار جنبش ضد سرمایه‌داری در پاریس

۵۵آنلاین :

هزاران تـن از شهروندان زن فرانـسوی در اعتـراض به نـظام سـرمایه داری در این کشور دست به تـظاهرات زدند.

معتـرضان پلاکارد‌هایی را در اعتراض به امانـوئل مـکرون، رئیس‌جمهـور این کشور حمل می‌کردند. بر روی این پـلاکارد‌ها از رئیس‌جمهـور فرانـسه خواستـه شده بود تا از مردم این کشور دفاع کند و فقـر و بـدبختی را در این کشور اروپایـی کاهش دهد. بر روی پلاکارد‌هایی که معتـرضان حمل می‌کردند از امانـوئل مـکرون خواسته شده بود از سمت رئیـس‌جمهـوری فرانـسه کنار برود.

یکی از معتـرضان پـلاکاردی حمل می‌کرد که عکس زخـمی‌های این اعتـراضات بر روی آن چاپ و نوشته شده بود: «باز هم چند نفر دیگر باید زخمی شوند؟»

این معترض گفت: «ما زنان، برای حمـایت از شهرونـدان کشـورمان این تظاهـرات را برپا کرده ایم. لازم است رئیس‌جمهور سخـنان ما را بشنود و تمامی خشـونت‌ها را متوقف کند.» ​

یکی دیگر از معتـرضان در مصـاحبه با رویترز گفت: «لازم است نشست‌هایی به منظور آگاه کـردن بیشتر مردم از خواسته‌ها و مطالبات معترضان به نظام سرمایه‌داری سازماندهی و برگزار شود و با افـراد مخـتلف بحث و گفتگو شود.»

اعتـراضات در فـرانسه از هفدهـم نوامـبر سال گذشـته میـلادی آغاز شد و از آغاز این اعتـراضات، بیش از سه هزار نفـر بـازداشت و حـدود هشتصد نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

در جریان این اعتراضات تاکنون ۱۰ نفر نیز کشته شده‌اند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه