ارسال به دیگران پرینت

تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران

رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران به منظور پیوند بین صاحبان صنایع و صاحبان ایده به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ۵ اسفندماه برگزار می‌شود و قرار است دبیرخانه این رویداد در قالب پایگاه قابل‌اعتمادی برای برقراری این ارتباط بین این دو بخش به‌صورت دائمی فعالیت کند.

تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران

۵۵آنلاین :

در همین رابطه هما سادات‌گوشه، رئیس کمیته مشورتی تجارت براساس واقعیت‌های موجود اقتصاد کشور در نشست خبری رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته که در اتاق ایران برگزار شد، تصریح کرد: متاسفانه هنوز پایگاه قابل‌اعتمادی برای طرح و بیان چالش‌های ناشی از عقب‌ماندگی از فناوری‌های جدید صنعتی، تولیدی و تجاری که در کشورهای پیشرفته مورد استفاده است، وجود ندارد؛ در این راستا اتاق ایران پس از آسیب‌شناسی و کشف این خلأ، تصمیم گرفت دبیرخانه دائمی تشکیل دهد و آن را پایگاهی برای ایجاد ارتباط بین فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکارهای نو قرار دهد. وی با بیان اینکه عبور از بعد سنتی اقتصاد، کاری است که باید مجدانه پیگیری شود، ادامه داد: رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران (Iran Tech Plus ۲۰۱۹) قصد دارد فضایی پویا در زیرساخت‌های سنتی ایجاد کند و به روح اقتصاد کشور تحرک ببخشد.

صنم قطان، دبیراجرایی این رویداد از فعالیت دو ساله کمیته اجرایی خبر داد و تاکید کرد: کمیته اجرایی در چهار کمیته علمی، داوری، حقوقی و برگزاری فعالیت کرده و ارتباط مستمری با پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، واحدهای صنعتی و تشکل‌ها دارد. وی از حضور دبیرخانه در شبکه‌های مجازی به منظور معرفی بهتر خبر داد و تصریح کرد: هدف ما این است که هم صاحبان ایده و اندیشه و هم سرمایه‌گذاران در ارتباط مستمر با هم باشند و بتوانند جدیدترین اطلاعات را از یکدیگر دریافت کنند. سیدمهدی علوی، دبیر کمیته علمی رویداد نیز با توجه به اینکه دنیا از منظر اقتصادی و صنعتی وارد انقلاب چهارم صنعتی شده است، تشریح کرد: ایران در این برهه حساس اقتصادی و صنعتی دچار عقب‌ماندگی شده و لازم است به همت کسب‌وکارهای نو که صنعت و نوآوری را درهم می‌آمیزد، این شکاف عمیق را از بین ببریم. علوی با اشاره به این مطلب که ضریب دانش پایگی اقتصاد در دنیا بسیار پیشرفت کرده است، گفت: درحال‌حاضر با شکل جدیدی از اقتصاد مواجه هستیم که زیرساخت‌های ظهور آن در کشور آماده نیست. برای ایجاد بسترهای لازم باید بین دو بخش تولید و نوآوری، تعامل و پیوند ایجاد کنیم.

دبیر کمیته علمی این رویداد با اشاره به اینکه ذائقه و سلیقه بازار تغییر کرده و برای پاسخ به آن باید از شیوه‌های جدید استفاده کرد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالا در زیست‌بوم نوآوری کشور و وجود برخی الزامات آن، می‌توان با جهت‌دهی به نیروهای خلاق، نیازهای صنعتی کشور را با ایده‌ها و راهکارهای جدید، برآورده کرد. علوی افزود: محیط‌زیست، سلامت و بهداشت، انرژی، حمل‌ونقل، صنایع غذایی و شهر هوشمند، محورهای رویداد تجاری‌سازی فناوری‌های پیشرفته ایران در ۵ اسفند ماه را تشکیل می‌دهند. برای برگزاری این نشست که به همت غلامحسین شافعی، رئیس و احمد پورفلاح، مشاورعالی رئیس اتاق ایران برنامه‌ریزی شده است، حفظ حقوق مالکیت معنوی ایده‌ها و پایین‌آوردن ریسک احتمالی در قراردادهایی که ممکن است با معرفی طرح‌ها بین سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده منعقد شود، به‌عنوان یک اولویت مطرح است.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه