ارسال به دیگران پرینت

کشف باگ جدید در اپلیکیشن گوگل جنجال کرد

به تازگی در اپلیکیشن گوگل باگی کشف شده است که اطلاعات خصوصی کاربر را برای افراد دیگر فاش می کند و این موضوع جنجال های زیادی را در فضای مجازی به راه انداخته است.

کشف باگ جدید در اپلیکیشن گوگل جنجال کرد

۵۵آنلاین :

این موضوع که به نظر می‌رسد یک باگ اساسی باشد، فضایی فراهم کرده که هر کس با گرفتن گوشی کاربر در دست بتواند از طریق اپلیکیشن گوگل به تاریخچه پیامک‌ها دسترسی پیدا کند.

یکی از کاربران ردیت به نام Krizastro ادعا می‌کند که این باگ را در اپلیکیشن گوگل کشف کرده است. ظاهرا این فرد هنگام جستجوی عبارت "the1975.com" در اپلیکیشن، یک نقطه اضافی جلوی 5 گذاشته و عبارت به شکل"the1975..com" درآمده است. اما همان یک نقطه اضافی کافی بوده تا گوگل در عوض جستجوی در اینترنت، کل تاریخچه پیامک‌های گوشی را به نمایش درآورد.

بعضی کاربران ردیت کلمات دیگری مانند, Vizela viagens Vizel viagens, Izela viagens, Zela viagens هم کشف کرده‌اند که موجب فاش کردن پیامک‌ها می‌شوند. با نوشتن هر کدام از عبارت‌های بالا در نوار جستجوی اپ گوگل، می توان شاهد نمایش آخرین پیامک‌های موجود در اینباکس بود که دلیل این مشکل عجیب هنوز برای هیچ کس مشخص نشده است. اما احتمالا با دسترسی مستقیم اپلیکیشن گوگل به پیامک‌ها ارتباط مستقیمی دارد.

گوگل هنوز نسبت به این باگ واکنشی نشان نداده، اما تا ارائه به‌روزرسانی و رفع مشکل می‌توان با یک راهکار ساده جلوی لو رفتن پیامک‌ها را گرفت. کافی است در تنظیمات اندروید وارد صفحه مخصوص اپلیکیشن گوگل و قسمت دسترسی‌های آن شده و دسترسی به پیامک‌ها را غیر فعال کرد. در این صورت دیگر کاربر شاهد این باگ نخواهد بود.

منبع : دیجیاتو
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه