ارسال به دیگران پرینت

کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند

چند ماه پیش بود که عینک رنگارنگ و هوشمند شرکت اسنپ چت که مجهز به دوربین هم هست، با جنجال و هیاهو روانه بازار شد.

کاهش اقبال به عینک آفتابی هوشمند

۵۵آنلاین :

Spectacles که عینک آفتابی هوشمند و جالبی است، طراحی متفاوتی داشته و انتظار می‌رفت توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا را به خودش جلب کند. با این حال اما گویا این عینک آن طور که انتظار می‌رفت نتوانسته دل خریداران را ببرد و در نتیجه فروش چندان خوبی را تجربه نکرده است. حالا بعد از گذشت حدود 6 ماه از زمان عرضه رسمی این عینک هوشمند به بازار، شرکت اسنپ-چت از کاهش فروش این عینک خبر داده است. این شرکت در گزارشی که از درآمدش در فصل دوم سال جاری میلادی منتشر کرده، اعلام کرده است که در این فصل درآمدی برابر 4/ 5 میلیون دلار داشته، در حالی که این درآمد در فصل اول برابر 3/ 8 میلیون دلار بوده است.

جالب اینکه این گزارش نشان می‌دهد تقریبا تمام درآمد اسنپ چت در 6 ماه اخیر از فروش عینک‌های Spectacles به‌دست آمده است. با این اوصاف از آنجا که عینک جالب Spectacles با قیمت 130 دلار در بازار عرضه می‌شود، شرکت اسنپ حدود 41 هزار و 500 دستگاه از این عینک‌ها را در فصل دوم سال جاری میلادی به فروش رسانده است. این میزان حدود 35 درصد کمتر از فروش حدود 64 هزار دستگاهی این عینک در فصل اول امسال بوده است. به این ترتیب می‌توان گفت که فروش جهانی عینک Spectacles در فصل دوم سال 2017 کاهش فصلی 35 درصدی را تجربه کرده است. کاهش فروش عینک‌های Spectacles حالا سوالاتی را درباره تلاش‌های شرکت مادر اسنپ چت برای تغییر ماهیت به یک شرکت تولیدکننده دوربین، مطرح کرده است. این ابهامات تردیدهایی را هم درباره دوام حضور این شرکت در بازار گسترده و رقابتی ابزارهای پوشیدنی هوشمند ایجاد کرده است. شرکت‌های بزرگ تکنولوژی از گوگل گرفته تا سامسونگ تلاش‌های جدی و زیادی کرده‌اند تا بتوانند یک گجت پوشیدنی طراحی و تولید کنند که بتواند توجه کاربران را جلب کند و در این بازار رقابتی باقی بماند.

Spectacles اولین بار در پاییز سال 2016 روانه بازار شد و در ابتدا تنها توسط دستگاه فروش خودکار جالب این شرکت در چند شهر عرضه می‌شد و به فروش می‌رسید. اوایل سال جاری میلادی این عینک‌ها از طریق وب سایت اسنپ برای کاربران سراسر آمریکا در دسترس قرار گرفتند؛ اما فروش این محصول مطابق با انتظارات و پیش‌بینی‌های شرکت پیش نرفت. وب‌سایت معتبر و شناخته شده TechCrunch در ماه ژوئن گذشته گزارش داد که دومین نسخه از عینک Spectacles در دست تولید است و انتظار می‌رود این نسخه از قابلیت واقعیت افزوده هم بهره ببرد. با این حال اما هنوز مشخص نیست که چنین به‌روز‌رسانی در نسخه بعدی عینک Spectacles می‌تواند توجه کاربران را برای خرید جلب کند؛ مخصوصا اگر نسخه بعدی این عینک با قیمتی گران‌تر هم روانه بازار شود.

کاهش فروش عینک هوشمند شرکت اسنپ در حالی اتفاق افتاده است که ضرر خالص این شرکت از 116 میلیون دلار در سال گذشته حالا به 443 میلیون دلار رسیده است. گزارش‌های شرکت اسنپ نشان می‌دهد که عینک Spectacles در حال حاضر 173 میلیون کاربر فعال روزانه دارد؛ در‌حالی‌که کارشناسان این شرکت انتظار داشتند این تعداد دست کم به 175 میلیون برسد. گزارش درآمد شرکت اسنپ در فصل دوم سال جاری میلادی در روز پنج‌شنبه منتشر شد و تنها چند ساعت بعد قیمت سهام این شرکت در بازار بورس کاهش 17 درصدی را تجربه کرد.

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه