ارسال به دیگران پرینت

رونمایی از یک تخته موج‌سواری الکتریکی

یک شرکت آمریکایی به نام "لیفت‌فویل" از یک تخته موج‌سواری برقی رونمایی کرده است.

رونمایی از یک تخته موج‌سواری الکتریکی

۵۵آنلاین :

یک شرکت آمریکایی به نام "لیفت‌فویل" از یک تخته موج‌سواری برقی رونمایی کرده است.

در سال‌های اخیر استفاده از وسایل آبی باله‌دار(Hydrofoil) گسترش پیدا کرده است.

قایق باله‌دار نوعی قایق است که در دو پهلویِ آن باله‌هایی نصب شده‌است. هنگامی که این قایق به سرعت لازم برسد و "نیروی برآ" که در اثر برخورد قایق با آب ایجاد می‌شود، در آن کافی باشد، قایق به حالت باله‌ران(foilborne) درمی‌آید، یعنی بدنهٔ قایق از آب جدا می‌شود و قایق بر روی باله‌هایش حرکت می‌کند.

باله‌های هیدروفویل‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از این باله‌ها برای حرکت در آب‌های آرام و برخی برای حرکت در آب‌های متلاطم طراحی شده‌اند.

این تخته موج‌سواری نیز از این فناوری استفاده می‌کند و قدرت آن با استفاده از کنترل بلوتوثی ضد آب تنظیم می‌شود و باید برای کار کردن در دستان راکب باشد.

سرعت این تخته که "ای فویل"(eFoil) نام دارد حدود 40 کیلومتر بر ساعت است و از ماه سپتامبر سال جاری میلادی با قیمت 12 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

ابعاد این تخته‌ها در دو سایز 168 در 71 سانتی‌متر و 152.5 در 63.5 سانتی‌متر است که سایز بزرگ‌تر استاندارد بوده و سرعت حرکت و چرخش آن بیشتر و بهتر از نمونه کوچکتر است.

باتری این وسیله قابل جدا شدن است و می‌تواند با یک باتری دیگر تعویض شود و قیمت آن 3000 دلار است. توان مصرفی این باتری دوکیلووات است و حدود 2.5 ساعت برای شارژ شدن به زمان نیاز دارد و با حداکثر سرعت 20 تا 25 دقیقه قابل استفاده خواهد بود.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه