ارسال به دیگران پرینت

جاسوسی از کاربران یک اپلیکیشن مذهبی

Muslim Pro اپلیکیشنی است که وقت نماز را به کاربران یادآوری می کند و با بیش از ۹۸ میلیون دانلود، محبوبترین اپلیکیشن مذهبی بنا بر ادعای سازنده اش است.

جاسوسی از کاربران یک اپلیکیشن مذهبی

 اما گزارش جدید وایس مادربرد حاکی از آن است که این اپلیکیشن اطلاعات مکان کاربران را استخراج کرده و آنها را به دلالان می فروشد و ارتش آمریکا یکی از خریداران این اطلاعات است.

اپلیکیشن Muslim Pro یکی از صدها اپلیکیشن موبایل است که اطلاعات مکان کاربران را به دلالان می فروشد و ارتش آمریکا هم اطلاعات مکان کاربران این اپلیکیشن را از طریق یکی از این دلالان خریداری کرده است. این شیوه خشم مدافعان حریم خصوصی را برانگیخته اما شرکتهای دیتای مکان و شرکای آنها اصرار دارند که اطلاعات مکان مردم ناشناس شده و مستقیما به هویت آنها مربوط نمی شود. با این حال برخی از بررسیهای انجام گرفته نشان داده که شناسایی کردن دیتای مکان و مرتبط کردن آن به یک شخص خاص کار راحتی است.

گزارش اخیر جدیدترین نمونه از جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران از جمله شهروندان آمریکایی توسط آژانسهای دولت آمریکا است. پس از این که فاش شد وزارت امنیت داخلی اطلاعات مکان را برای ردیابی افرادی که به طور غیرقانونی به آمریکا مهاجرت کرده اند، استفاده کرده است، برخی از قانونگذاران آمریکایی خواستار ساماندهی این شیوه شده اند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر که به نقل از وایس مادربرد بوده است، اپلیکیشن Muslim Pro اطلاعات مکان کاربران را به شرکت دلالی به نام ایکس مود می فروشد که این شرکت به نوبه خود اطلاعات مذکور را به پیمانکاران دفاعی عرضه می کند و آنها هم اطلاعات مذکور را در اختیار وزارت دفاع آمریکا قرار می دهند.

ایکس مود اعلام کرده که همکاریش با پیمانکاران نظامی حول سه موضوع مقابله با تروریسم، امنیت سایبری و پیش بینی کانونهای آینده کووید ۱۹ هستند.

ایکس مود پیش از این اطلاعات جابجایی افراد را که از تلفن هوشمند آنها استخراج کرده بود، به صورت ناشناس منتشر کرده بود تا ورود و خروج افراد به مناطقی که شیوع کووید ۱۹ در آنجا افزایش داشته است را نشان دهد.

در مواردی هم ارتش آمریکا اطلاعات مکان را مستقیما از دلالان خریداری کرده است. طبق اطلاعات موجود، واحد عملیات ویژه ارتش آمریکا در آوریل ۹۰ هزار و ۶۵۶ دلار برای دسترسی به اطلاعات مکان که از سوی شرکت بابل استریت از طریق اپلیکیشنهای تلفن هوشمند استخراج شده بود، هزینه کرده بود.

این خریدها باارزش بوده زیرا پنتاگون از آنها برای برنامه ریزی و اجرای عملیات نظامی استفاده کرده است. طبق گزارش سال ۲۰۱۴ اینترسپت، آژانس امنیت ملی آمریکا از نوع متفاوتی از اطلاعات مکان که از سیم کارت تلفن بدست می آید برای اجرای حملات پهپادی علیه اعضای طالبان استفاده کرده است. هنوز معلوم نیست آیا اطلاعات مکانی که از طریق دلالان خریداری شده است، مستقیما اطلاعات عملیاتهای نظامی آمریکا را فراهم کرده است یا خیر.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه