ارسال به دیگران پرینت

کرم رباتیک ارتش ایالات متحده که با تقلید حرکات کرم خاکی ، تونل حفر می کند

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی وزارت دفاع ایالات متحده که با نام اختصاصی دارپا (DARPA) شناخته شده و شاخت توسعه و تحقیقاتی تکنولوژی های بسیار پیشرفته این بخش پنتاگون به شمار می آید، بر روی یکی از عجیب ترین مفاهیم رباتیک تاریخ نظامی سرمایه گذاری کرده است: رباتی که حرکات کرم خاکی را برای کندن تونل های زیرزمینی تقلید می کند. این پروژه بخشی از تلاش پنتاگون برای تحقق بخشیدن به تکنولوژی های رباتیک جدید در زمینه ساخت تونل است تا راهی ایمن برای تامین تجهیزات نیروی زمینی ایالات متحده در میدان های نبرد فراهم شود.

کرم رباتیک ارتش ایالات متحده که با تقلید حرکات کرم خاکی ، تونل حفر می کند

کرم خاکی نقب زن رباتیک

در سال های اخیر، چندین گروه نظامی بین المللی برای پشتیبانی تجهیزاتی از عملیات های ضد مواد مخدر، ضد تروریستی و ضد شبه نظامیان مسلح به تونل زدن روی آورده اند. کارتل های مواد مخدر، گروه های تروریستی مختلف و گروه خلافت اسلامی (داعش) همگی دست به کندن تونل های زیرزمینی زده اند که آن ها را قادر ساخته از طریق این تونل ها به شکلی مطمئن، ایمن و سریع به نقل و انتقال و حرکت دادن محموله های مواد مخدر، جنگجویان و تجهیزات خود بپردازند. اگر چه کندن تونل در ذات خود یک تکنولوژی ساده است اما تونل ها راه موثری برای ایجاد خطوط پشتیبانی ایمن در مقابل چشم های مراقب دشمن هستند.

کرم خاکی نقب زن رباتیک

در این اثنا، نیروهای نظامی ایالات متحده برای نبرد احتمالی در «ابرشهرها» آماده می شوند- شهرهایی بسیار بزرگ و وسیع با یک میلیون نفر جمعیت و حتی بیشتر. در محیط شهری، یک فاصله صد متری ممکن است غیرقابل نفوذ و غیرقابل عبور باشد زیرا نیروهای خودی و نیروهای دشمن در فاصله ای بسیار نزدیک به هم حضور داشته و در کنار هم در ساختمان ها، سیستم های فاضلاب و کوچه های باریک سنگر گرفته اند.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه