ارسال به دیگران پرینت

سهم ۳۳ درصدی هوآوی از بازار جهانی گوشی‌های 5G با فروش ۱۵ میلیون دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۲۰ میلادی

آمار و ارقام منتشر شده، از عملکرد خوب هوآوی در بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند 5G خبر می‌دهند.

سهم ۳۳ درصدی هوآوی از بازار جهانی گوشی‌های 5G با فروش ۱۵ میلیون دستگاه در سه ماهه اول ۲۰۲۰ میلادی

 

هوآوی با فروش بیش از ۱۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند مجهز به فناوری ارتباطی 5G در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی در ماه‌های‌ ژانویه، فوریه و مارس موفق شده سهم ۳۳.۲ درصدی از بازار جهانی دستگاه‌های الکترونیکی همراه مجهز به این فناوری ارتباطی مدرن را به خود اختصاص دهد. 

مسئولان این شرکت در کنفرانس جهانی Huawei Analyst Conference 2020 با بیان این آمار و ارقام، به عملکرد خوب خود در بازار رو به رشد گوشی‌های هوشمند 5G اشاره کردند. 

 

در کشور چین سهم هوآوی از بازار فروش برابر با ۵۵.۴ درصد اعلام شده است. با این تفاسیر، هوآوی موفق شده لقب پرفروش‌ترین برند فعال در بازار فروش گوشی‌های 5G در چین را به خود اختصاص دهد. تا به اینجای کار ۲۰ مدل گوشی هوشمند مجهز به فناوری ارتباطی نسل پنجم با قیمت پایه ۳۰۰ دلار در لیست فروش محصولات هواوی قرار گرفته است. 

در حالی  که بر اساس گزارش ماه آوریل موسسه تحلیلگر Counterpoint، فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین در مقایسه با سال گذشته، ۲۲ درصد کاهش یافته و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی هم میزان فروش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سه ماهه قبل از آن ۲۴ درصد کاهش داشته است. کاهش فروشی که دلیل اصلی آن را می‌توان شیوع ویروس کوید ۱۹ در ابعاد جهانی دانست. 

در خصوص گوشی‌های هوشمند 5G شاهد روند متفاوتی هستیم. میزان فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری ارتباطی نسل پنجم، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی، نسبت به سه ماهه پیش از آن، ۱۵ درصد افزایش یافته است. البته باید توجه داشت که گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G مدت زیادی نیست که به بازار عرضه شده‌اند. به همین دلیل افزایش میزان فروش آن‌ها تا حدودی طبیعی است. 

Counterpoint مدعی شده از مجموع فروش گوشی‌های هوشمند 5G در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی، هوآوی موفق شده بیش از نیمی از مجموع عرضه در این بازار، در بازه زمانی یادشده را به خود اختصاص دهد. 

گوشی‌های هوشمند 5G نظیر Huawei Mate 30 با استقبال چشمگیر و درخواست‌های خرید قابل توجه در بازاری نظیر چین مواجه شدند. مشتاقان این گوشی‌های هوشمند با تمرکز روی قابلیت ارتباطی 5G می‌خواهند محصولی را خریداری کنند که در سال‌های پیش رو، امکان استفاده از فناوری‌های ارتباطی پیشرفته را برای آن‌ها فراهم کند.

اگرچه شیوع کوید ۱۹ روی اجرای طرح‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و بهره‌برداری از 5G در کشورهای مختلف تاثیر منفی گذاشته اما همچنان کاربران ترجیح می‌دهند گوشی‌های هوشمند مدرن را با پیشرفته‌ترین قابلیت‌های ارتباطی را در اختیار داشته باشند. تحلیلگران معتقدند گوشی‌های هوشمند 5G می‌توانند به احیای بازار کمک کنند. 

بر اساس گزارش ماه ژانویه شرکت تحلیلگر گارتنر، قابلیت ارتباطی 5G می‌تواند میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ میلادی را تا ۳ درصد افزایش دهد و در نتیجه شرکت‌های تولیدکننده تا حدودی از عملکرد نه‌چندان خوب فروش در سال ۲۰۱۹ میلادی فاصله بگیرند. 

از سویی دیگر، تحقیقات منتشر شده توسط Counterpoint در ماه جاری میلادی حکایت از آن دارد که سهم گوشی‌های هوشمند 5G از بازار در سه ماهه اول ۲۰۲۰ میلادی به ۸ درصد رسیده، سهم این محصولات از بازار در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ میلادی، یک درصد بوده است. با این روند، انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد احیای هرچه بیشتر بازار باشیم. 

مجموع فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۹ میلیون دستگاه بوده و با این میزان فروش، سهم هوآوی از بازار جهانی فروش گوشی‌های هوشمند، ۱۷.۸ درصد خواهد بود. علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده در روابط تجاری بین چین و آمریکا، هوآوی موفق شده همچنان موقعیت خود را در جایگاه دوم برندهای پیشتاز بازار فروش گوشی‌های هوشمند تثبیت کند. 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه