ارسال به دیگران پرینت

پیش‌بینی کاهش فروش ۱۳/۶ درصدی را برای کل سال جاری در بازار کامپیوتر شخصی، گوشی و تبلت

گارتنر در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرد که کامپیوترهای شخصی، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها تا پایان سال جاری کاهش فروش ۱۴ درصدی تجربه می‌کنند.

پیش‌بینی کاهش فروش ۱۳/۶ درصدی را برای کل سال جاری در بازار کامپیوتر شخصی، گوشی و تبلت

تأثیر ویروس کرونا بر حوزه‌های متعدد صنعتی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. کاهش فروش در تمامی صنایع و تعدیل نیروها به‌صورت جهانی دیده می‌شود و تأثیری عمیق بر تمامی کسب‌وکارها دارد. این تأثیر قطعا روی آمار فروش در صنایع گوناگون هم تأثیر خواهد داشت. شرکت تحلیلی گارتنر در گزارش جدید خود، پیش‌بینی کاهش فروش ۱۳/۶ درصدی را برای کل سال جاری در بازار کامپیوتر شخصی، گوشی و تبلت ارائه کرد.

از میان تمامی بخش‌های بازار، تلفن بیشترین خسارت را از بحران کووید ۱۹ تحمل کردند. این صنعت چندی پیش با بیشترین کاهش فروش در تاریخ خود روبه‌رو شد و آمار تولید نیز به یکی از پایین‌ترین رکوردها در تاریخ رسید. گارتنر می‌گوید دسته‌ی تلفن که شامل گوشی‌های هوشمند و مدل‌های قدیمی می‌شود، تا پایان سال جاری کاهش مجموع ۱۴/۶ درصدی را در فروش، نسبت به سال گذشته تجربه خواهد کرد. دراین‌میان کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، ۱۳/۷ درصد پیش‌بینی می‌شود.

گزارش گارتنر

گارتنر می‌گوید اگرچه امروزه افراد بیش از همیشه از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، اما مشکلات اقتصادی، کاهش درآمد و نگرانی از امنیت شغلی، مانع از به‌روزرسانی دستگاه و خرید محصولات جدید می‌شود. به‌هرحال قرنطینه‌ی خانگی و تعطیلی دفاتر کسب‌وکارها، منجر به ارتباط بیشتر مردم و افزایش استفاده از سرویس‌های فناورانه شد، اما همین مردم تمایل و تصمیم جدی برای ارتقا دستگاه‌های خود در شرایط کنونی ندارند. درنتیجه، عمر میانگین گوشی‌های هوشمند از ۲/۵ سال در سال ۲۰۱۷ به ۲/۷ سال در سال جاری رسیده است.

برخی کارشناسان بازار پیش‌بینی می‌کردند که عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند 5G، کاربران بیشتری را به خرید دستگاه‌های جدید تشویق کند. البته آمارها نشان می‌دهد این نوع از گوشی‌های هوشمند، تنها ۱۱ درصد از فروش کل سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص می‌دهند. همه‌گیری و بحران‌های حاصل از آن، باعث تأخیر در عرضه‌ی بسیاری از گوشی‌های هوشمند 5G هم شده است. به‌علاوه، عدم پوشش کافی این شبکه در بسیاری از نقاط جهان، مانع از توجیه‌پذیر شدن گوشی‌های هوشمند مجهز به آن می‌شود.

در بخشی از گزارش گارتنر به کاهش فروش کامپیوترهای شخصی هم اشاره می‌شود. این بخش از بازار احتمالا در سال جاری کاهش فروش ۱۰/۵ درصدی را تجربه خواهد کرد. البته گارتنر تخمین می‌زند که آمارها می‌توانست بسیار بدتر باشد. به‌هرحال کووید ۱۹ باعث شد تا بسیرای از مردم کار و تحصیلات خود را از خانه و به‌کمک کامپیوترهای شخصی همراه و رومیزی انجام دهند. درنتیجه فروش این دستگاه‌ها و لوازم جانبی، افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد. گارتنر هم می‌گوید دولت‌ها و سازمان‌های گوناگون در ماه‌های گذشته با هدف سرمایه‌گذاری بیشتری روی کار و آموزش از راه دور، هزینه‌های خود را در این بخش افزایش داده‌اند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پس از اتمام تعطیلی‌های گسترده هم کار کردن در خانه به یکی از روندهای مرسوم کسب‌وکاری تبدیل شود. درنتیجه پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکارهای بیشتری، کامپیوترهای رومیزی کارمندان خود را را با لپ‌تاپ، تبلت و کروم‌بوک جایگزین کنند.

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه