ارسال به دیگران پرینت

گاهی به طرح ملی ترابرد پذیری

حال پس از گذشت حدود ۳ و نیم از اجرای این طرح قصد داریم نگاهی داشته باشیم به عملکرد سه اپراتور بزرگ کشور در خصوص طرح ملی ترابرد پذیری.

گاهی به طرح ملی ترابرد پذیری
 

 

طرح ملی ترابرد پذیری از تیر ماه ۱۳۹۵ در کشور ایران به اجرا گذاشته است. عملکرد این طرح بدین طریق است که دارندگان سیم کارت ها و خدمات اپراتور های گوناگون، این امکان را پیدا میکنند که با حفظ شماره خود وارد اپراتور دیگر شده و از امکانات و خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. از مزایای این طرح میتوان به عدم محدودیت در انتخاب اپراتور برای سیم کارت، ایجاد فضای رقابتی میان اپراتور ها در راستای مشتری مداری و ارائه خدمات بهتر، حفظ شماره خود و ... اشاره کرد. 
ترابرد پذیری حرکت نوینی در راستای بهبود عملکرد اپراتورها و همچنین استفاده بهتر مشتریان و عدم محدودیت در انتخاب اپراتور بوده است. این امکان برای مشتریان باعث میشود که هر مشتری توان بهره مندی از مزایای گوناگونی که اپراتور ها فراهم کرده اند را، داشته باشد. 
حال پس از گذشت حدود ۳ و نیم از اجرای این طرح قصد داریم نگاهی داشته باشیم به عملکرد سه اپراتور بزرگ کشور در خصوص طرح ملی ترابرد پذیری.
سیدمحمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری  اخیرا درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای ترابردپذیری اپراتورهای همراه اظهار کرده است: ترابردپذیری از تیرماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی پروژه ترابرد از  یک شهریور ۱۳۹۵ تاکنون، یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است. ایشان همچنین در ادامه این مبحث اشاره کرده اند با توجه به ورودی های اپراتور ها، میزان گرایش و رغبت به ترابرد در کشور کاهش پیدا کرده و تب و تاب ترابرد پذیری فروکش کرده است. آنچه در این گفته مورد غفلت قرار گرفته، این نکته است که این سنجش تنها با توجه به ورودی اپراتور ها در نظر گرفته شده است، این در حالی است که مجموع ورودی و خروجی و گزارش تجمیعی در مورد این مبحث، نتیجه دقیق تری را در آمار ترابرد پذیری به دست میدهد. در خصوص آمار ترابرد ها نیاز است نگاهی داشته باشیم به گزارش تجمیعی ترابرد پذیری اپراتور ها بدین معنی که در این گزارش تجمیعی ورودی و خروجی هر دو باهم در نظر گرفته میشود. این گزارش از اجرای این طرح در سال ۹۵ تا کنون بوده و  در  اول بهمن ماه سال جاری تهیه شده است.
همراه اول با ورودی تعداد ۶۱۷۵۶۴ ترابرد و خروجی ۵۵۲۲۱۶ تراز مثبت ۶۵۳۴۸ را برای خود ثبت کرده است. در رتبه دوم ایرانسل با تعداد ورودی ۶۰۱۲۳۰ و خروجی ۵۹۱۶۵۴ و تراز مثبت ۹۵۷۶ رکورد کمتری را نسبت به همراه اول داشته است. در پایان رایتل با ورودی ۵۳۹۷۰ و خروجی ۱۲۸۸۹۴ تراز منفی ۷۴۹۲۴ را ثبت کرده بدین معنا که خروجی این اپراتور بیشتر از اپراتور های دیگر بوده است. همراه اول در گزارش ترابرد با اختلاف بسیار بالا در صدر تراز ترابرد قرار دارد
در این آمار به خوبی تراز قابل سنجش است و نشان میدهد که ورودی اپراتور همراه اول همچنان بالا و مثبت است. به بیان دیگر نمیتوان گفت که با آمار حدود ۶۵ هزار ترابرد در تراز همراه اول تب و تاب ترابرد کاهش پیدا کرده است. همچنین این آمار بیانگر این است که همراه اول همچنان در زمینه ترابرد پیشتاز این طرح ملی است و به بیان دیگر اپراتور اول ناقض صحبت های اقای امامی است
در پایان میتوان گفت اپراتور همراه اول به عنوان قدیمی ترین اپراتور تلفن همراه در ایران و همچنین ارائه دهنده به روز ترین خدمات در زمینه ترابرد نیز پیشتاز این عرصه است. به بیان کلی ترابرد امکان استفاده از تمامی اپراتور ها را با حفظ شماره فراهم کرده است تا محدودیتی در زمینه اپراتور ها برای مشتریان وجود نداشته باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه