ارسال به دیگران پرینت

مشتری مداری یا مشتری آزاری؟!

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات یک نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم ) نیز از دیگر وظایف آن است.

مشتری مداری یا مشتری آزاری؟!

۵۵آنلاین :

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات یک نهاد مستقلی است که وظیفه سیاستگذاری، تدوین و تصویب مقررات را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برعهده دارد. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و حفظ حقوق مشترکین و کاربران براساس اصول محوری سازمان (یعنی رعایت عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت، شفافیت و ایجاد فضای رقابتی سالم ) نیز از دیگر وظایف آن است. قانون، وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وظایف این کمیسیون را به شرح ذیل بیان می‌نماید:

الف. اصلاح و تجدید ساختار بخش های ارتباطی کشور.

ب. تصویب ضوابط و مقررات مربوط به صدور پروانه فعالیت برای ایجاد شبکه و ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در قلمرو شبکه های غیرمادر.

پ. تعیین سیاست نرخ گذاری و تصویب تعرفه و نرخ ارائه خدمات در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب جداول و نرخ های کلیه خدمات ارتباطی.

ت. تدوین مقررات ارتباطی کشور و نظارت بر حسن اجرای آن.

ث. سیاست گذاری در خصوص صدور مجوز فرکانس و تعیین و دریافت حق‌ امتیاز صدور مجوز.

کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه ۲۱۷ خود که بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات قرار گرفته، از وضع قوانینی جدید در حوزه سیم کارت های اعتباری خبر داده است. در بخشی از این مصوبه آمده است که اگر مشترک سیم کارت اعتباری یک اپراتور به مدت سه ماه(۹۰ روز) حتی با وجود داشتن شارژ از خط خود استفاده نکند، پس از پایان این دوره موظف به پرداخت هزینه ای معادل ۲۰ دقیقه مکالمه با تعرفه خطوط دائمی خواهد شد. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ی شماره ۲۱۷ خود که در تاریخ ۸ تیرماه سال جاری به تصویب رسیده، اینگونه اعلام کرده است که با توجه به افزایش تقاضا برای سیم کارت های اعتباری و در راستای حمایت از حقوق مشترکین، افزایش رضایت آن ها و به منظور ساماندهی استفاده از این سیم کارت ها در جهت بهره مندی موثر و کارآمد از شماره ها که جزو منابع کمیاب محسوب می شوند و همچنین جبران هزینه های اپراتورها، دستورالعمل مدیریت سیم کارت های اعتباری را مصوب می کند. در همین‌ راستا اپراتور دوم تلفن همراه یعنی ایرانسل سالهاست مشترکان اعتباری را وادار به فعالسازی سیم کارت در این بازه زمانی می کند تا از این طریق سهم بازارش در رقابت با اپراتورهای دیگر کشور افزایش یابد. این اپراتور همچنین از اوایل ماه دسامبر سال جاری پیام هایی را مبنی بر به تعلیق در آمدن سیم کارت های ایرانسل بلا استفاده و غیر فعال برای مشترکین خود ارسال کرده اند تا از این طریق سهم بازار را به نفع خود بالا ببرند، مشترکین را مجاب به خرید شارژ و حتی فعالسازی اینترنت کنند و در حقیقت یک رویکرد منفعت جویانه را برای مصوبه ۲۱۷ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در پیش گرفته اند. اما نباید از این نکته مهم غافل شد که ارسال بی وقفه چنین پیامک هایی، برای مشترکین سلب آرامش می کند و باعث تکدر خاطر مردم می شود، در صورتی که همه ما می دانیم اصل اول در خدمت به مشتری، رضایت اوست.

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه