ارسال به دیگران پرینت

بالاترین آمار ثبت اختراع در سال 2018  به هوآوی تعلق دارد

کمپانی هوآوی توانسته  با ثبت 5405 پتنت و کسب رتبه نخست از نظر بیشترین تعداد ثبت اختراع در سال 2018، سایر شرکت‌های فناوری جهان در حوزه نوآوری را پشت سر بگذارد.

بالاترین آمار ثبت اختراع در سال 2018  به هوآوی تعلق دارد

۵۵آنلاین :

از هوآوی به عنوان نماد رقابت فناورانه میان چین و آمریکا یاد می‌شود. این کمپانی موفق شده با پشت سر گذاشتن رقبای آمریکایی خود، بیشترین تعداد پتنت را در سال 2018 ثبت کند.

هوآوی با ثبت 5405 پتنت بین‌المللی رتبه نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده‌است. این تعداد دو برابر بیشتر از تعداد پتنت‌های به ثبت رسیده توسط Intel و Mitsubishi Electric است که در رتبه‌ دوم و سوم لیست قرار گرفتند.

C:\Users\Memento\Desktop\p1.png

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، از مجموع 5405 پتنت ثبت شده توسط هوآوی، حدود 21 درصد عنوان «بسیار نوآورانه» را به خود اختصاص داده‌اند.

از نکات مهم این تحقیق می‌توان به فعالیت قابل توجه هوآوی در حوزه خرید ایده‌های جدید اشاره کرد. براساس آمار منتشرشده، هوآوی در سال 2018 میلادی بیش از 500 مورد پتنت خریداری کرده است.

براساس اعلام وب‌سایت AcclaimIP، آمار پتنت‌های فعال هوآوی رقمی حدود 60000 مورد است. این پتنت‌ها در زمینه‌های مختلفی مانند حوزه مخابرات و ارتباطات، شبکه و دیگر حوزه‌های پیشرفته فناوری است.

هوآوی بیشترین تعداد پتنت‌های ضروری استاندارد (Standard Essential Patents) حوزه 5G را در اختیار دارد. وجود چنین حجمی از پتنت‌های کاربردی، باعث شده توانایی مقاومت در برابر فشارهای آمریکا و حتی اعمال فشار متقابل را داشته باشد.

C:\Users\Memento\Desktop\p2.jpg

استفاده قانونی از پتنت سایر کمپانی‌ها تنها در صورتی ممکن است که حقوق کمپانی صاحب طرح پرداخت شود. هوآوی نیز با علم به این موضوع، اقدام به اعمال فشار روی برخی از کمپانی‌های آمریکایی کرده است. از ‌ نمونه‌های بارز این کار می‌توان به درخواست پرداخت حق امتیاز یک میلیون دلاری هوآوی از اپراتور Verizon به علت استفاده این اپراتور از 230 مورد پتنت‌ متعلق به هوآوی اشاره کرد.

هوآوی در تلاش است وابستگی‌ خود به فناوری‌های غیربومی را کاهش دهد. به همین دلیل، این شرکت اقدام به ساخت چیپ اختصاصی برای برقراری ارتباط در بستر شبکه‌های نسل پنجم کرده‌است. هوآوی همچنین در ماه آگوست‌ از HarmonyOS، سیستم‌عامل اختصاصی خود که در چین از آن با عنوان Hongmeng یاد می‌شود، رونمایی کرد.

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه