ارسال به دیگران پرینت

ماینر های بیت کوین در کانادا به پیشرفت جدیدی در استفاده از انرژی سبز دست یافتند

شرکت های گاز کانادا در حال استفاده از گاز طبیعی به دام افتاده برای تأمین انرژی ماینینگ بیت کوین به جای شعله ور کردن آنها در اتمسفر هستند.

ماینر های بیت کوین در کانادا به پیشرفت جدیدی در استفاده از انرژی سبز دست یافتند

۵۵آنلاین :

ماینینگ بیت کوین به جای رها سازی گاز در اتمسفر

ماینینگ بیت کوین نیاز به منابع زیادی از انرژی دارد که از دید بسیاری به عنوان مسئله ای است که محیط زیست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از سوی دیگر بسته های گاز طبیعی به دام افتاده که در فضا رها می‌شوند در کشور‌هایی مانند کانادا باعث آلودگی هوا می‌شوند.

اکنون به لطف آنچه که به تازگی توسط شرکت های گازی کانادا کشف شده، همه این گاز‌های طبیعی می‌توانند برای تأمین برق فارم های ماینینگ بیت کوین مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از گاز با این روش مشکلات انبوه دارندگان چاه های گاز را حل می‌کند. هزاران نفر از آنها در تلاش بودند تا این انفجارهای گازی را مهار کنند یا راهی برای استفاده از آنها پیدا کنند.

بیت کوین مشکل بزرگ هزاران دارنده چاه نفت را حل می‌کند. تقاضای زیادی برای کسب درآمد از این انرژی به دام افتاده غیر قابل تبدیل به پول به وجود آمده است.

علاوه بر آن قیمت گاز طی سال های گذشته کاهش یافته است و انگیزه برای جمع آوری و صادرات آنرا کاهش داده است. تنها راه خلاص شدن از آن مصرف آن هنگام خروج از زمین است، چرا که هیچ بازیابی روی آن انجام نمی‌شود و جو را آلوده می‌کند.

چاه های نفت دیگر مجبور به خاموشی نیستند

اما شرکت ها نتوانستند این کار را به صورت نامحدود انجام دهند. مقرراتی وجود دارد که محدودیت هایی بر روی میزان گازی که می‌تواند شعله ور شود قرار می‌دهد و پس از آنکه شرکت ها به آن محدودیت ها رسیدند آنها می‌توانند چاه ها را خاموش کنند.

با این راه حل جدید شرکت‌ها می‌توانند تجهیزات ماینینگ بیت کوین را نصب کرده و از گاز برای ماینینگ بیت کوین استفاده کنند. با استفاده بیشتر از گاز طبیعی برای تامین برق فارم های ماینینگ، دی اکسید کربن کمتری از اکتشاف نفت و گاز تولید می‌شود و این سبب ماینینگ سبز‌تری خواهد شد. در عین حال این رویکرد می‌تواند موجب عدم تمرکز بیشتر فرایند ماینینگ بیت کوین شود.

افزایش قیمت بیت کوین در سال 2017 توسط یک نهاد انجام شده است

سال گذشته دو تن از دانشگاهیان به این نتیجه رسیدند که افزایش قیمت بیت کوین در سال 2017 و زمانی که قیمت بیت کوین به بیشترین مقدار خود رسید از طریق برخی دستکاری ها انجام شده است. هم اکنون نویسندگان این تحقیق دریافته‌اند که این افزایش احتمالاً از سوی یک نهاد انجام شده است.

یک نهنگ پشت افزایش قیمت بیت کوین در سال 2017 قرار دارد

در سال 2018 جان گریفین (John Griffin) در دانشگاه تگزاس و امین شمس (Amin Shams) استادیار دانشگاه اوهایو مقاله‌ای منتشر کردند که ادعا می‌کرد افزایش قیمت نجومی بیت کوین در اواخر سال 2017 نتیجه یک دستکاری بوده است. اکنون این دو نفر خبر‌های جدیدی منتشر کردند. آنها ادعا کردند که احتمال دارد یک موجودیت در صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) مسئول این افزایش قیمت باشد. این وال توانسته هر زمان که قیمت بیت کوین از حد مشخصی پایین تر رفته قیمت آنرا افزایش دهد.

گریفین می‌گوید تتر (USDT) استیبل کوینی که پشتوانه آن دلار آمریکا و با نسبت 1:1 است در بیشتر تراکنش ها مورد استفاده قرار گرفته است. او در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت:

"نتایج ما نشان می‌دهد به جای آنکه هزاران سرمایه گذار قیمت بیت کوین را تغییر دهند یک از بزرگ ترین آنها این کار را انجام داده است.سال‌ها بعد مردم متعجب خواهند شد زمانی که بدانند سرمایه گذاران میلیارد‌ها میلیارد دلار به دست افرادی دادند که آنها را نمی‌شناسند و با نظارت کمی رو به رو هستند."

کوین های تتر که وجود نداشتند ولی چاپ شدند کلید این ماجرا بودند

اظهاراتگریفین و شمس بر اساس این نظریه است که تتر کوین های USDT جدید را بدون پشتوانه کامل دلار آمریکا ایجاد کرده است. این کوین ها سپس برای خرید بیت کوین مورد استفاده قرار گرفتند که در نهایت منجر به افزایش قیمت شد. این دو دانشگاهی تراکنش USDT و بیت کوین را از اول مارس 2017 تا آخر مارس 2018 مورد رصد قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند که خرید‌های بیت کوین در صرافی بیت فینکس هر زمان که قیمت بیت کوین پایین تر از یک مقدار مشخصی قرار گرفته افزایش یافته است.

گریفین و شمس در مقاله ای که به روز رسانی شده و بلومبرگ آنرا مشاهده کرده است گفتند:

"این الگو فقط در دوره های پس از چاپ تتر مشاهده می‌شود که توسط دارنده یک حساب بزرگ صورت گرفته است و توسط دیگر صرافی ها مشاهده نمی‌شود. بعید است این الگو‌ها تصادفی به وجود آمده باشند. این بازیگر یا نهاد بزرگ زمانبندی بازار را به نمایش گذاشته و تأثیر قیمتی بسیار بزرگی بر روی بیت کوین گذاشته که در جریان‌های دیگر از سوی معامله کنندگان کوچک تر دیده نمی‌شود."

نویسندگان قصد نداشتند از نهادی که آنها فکر می‌کنند پشت این حرکت قرار دارد نام ببرند.

اما تتر این اتهامات را رد می‌کند. استوارت هوگنر (Stuart Hoegner) وکیل شرکت در این خصوص گفت این مقاله اساساً دارای اشکال است چرا که بر اساس مجموعه داده های ناکافی است.

بیت فینکس و تتر سال هاست که درگیر بحث و جدل هستند و شرکت های تحت مالکیت و مدیریت آنها توسط همین مدیران ارائه می‌شود.

شرکت هواوی با واحد تحقیقات ارز دیجیتال بانک مرکزی چین توافق امضا کرد

هواوی غول ارتباطات چند ملیتی یک توافق همکاری استراتژیک با بانک مرکزی جمهوری خلق چین (PBoC) امضا کرد. هواوی روز گذشته در کانال وی چت خود گفت معاون فرماندار در امضای توافق همکاری تحقیقاتی بین هواوی و موسسه تحقیقات ارز دیجیتال PBoC در ستاد هواوی در شنژن حاضر بوده است. در این اطلاعیه اشاره‌ای به جزئیات توافق یا اینکه آیا شامل تحقیقات مشترک بر روی فناوری بلاک چین یا ارز دیجیتال می‌شود یا نه نشده است. هواوی تاکنون به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداده است.

هواوی فعال در فضای بلاک چین

هواوی فعالانه در حال توسعه قابلیت های بلاک چین خود در چند سال گذشته بوده است. در آوریل 2018 شرکت هواوی پلتفرم بلاک چین به عنوان سرویس (BaaS) خود را که بر اساس هایپر لجر (Hyperledger) بود راه اندازی کرد. این راه اندازی یک ماه پس از پروژه مشترک Caliper بین هواوی و هایپر لجر انجام شد.

لازم به ذکر است هایپر لجر پروژه متن باز لینوکس است که با هدف استاندارد سازی بلاک چین توسعه داده شده است.

در ماه ژوئن شرکت در نظر داشت سرویس های بلاک چین را در آمریکای لاتین راه اندازی کند. یکی از مقامات اجرایی هواوی در کنفرانس CIAB Febraban در 11 ژوئن گفت محصولات و خدمات مبتنی بر بلاک چین این شرکت می‌تواند در آینده نزدیک در این قاره در دسترس قرار گیرد.

چین به دنبال توسعه بلاک چین و ارز دیجیتال

طی چند سال گذشته دولت چین هیچ فرصتی را برای دنبال کردن توسعه بلاک چین و نوآوری در این زمینه از دست نداده است. به گونه ای که هم اکنون در این فناوری های توزیع شده در جهان پیشتاز است.

بانک مرکزی چین موسسه تحقیقات ارز دیجیتال را در ژوئن 2017 تأسیس کرد و تلاش های خود را بر روی فناوری بلاک چین و فناوری های مالی متمرکز کرد.

در ژوئن 2019 کوین تلگراف گزارش کرد که چین از نظر ثبت اختراعات بلاک چین شانه به شانه آمریکا در حال حرکت است. شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز به تازگی کشورش را دعوت کرده تا پذیرش فناوری بلاک چین را شتاب بخشد.

او گفت:

"ما باید بلاک چین را به عنوان یک مسیر مهم برای دستیابی به موفقیت و نوآوری مستقل در زمینه فناوری های کلیدی، روشن کردن جهت های اصلی، افزایش سرمایه گذاری، تمرکز بر روی تعدادی از فناوری های کلیدی و شتاب بخشیدن به توسعه بلاک چین و نوآوری‌های صنعتی در نظر داشته باشیم."

منبع : دوریکوین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه