ارسال به دیگران پرینت

ریماک یا تسلا ؛ ماراتون خودروهای برقی

تسلا رودستر و ریماک C-2 نشان دادند که آینده بازار خودرو در اختیار خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود.

ریماک یا تسلا ؛ ماراتون خودروهای برقی

۵۵آنلاین :

تسلا رودستر و ریماک C-2 نشان دادند که آینده بازار خودرو در اختیار خودروهای برقی و الکتریکی خواهد بود. رودستر وC-2 بعد از شکست همه رقبای بنزینی خود حال وارد عرصه جدیدی از رقابت با یکدیگر شدند. رقابت این دو ابر خودروی تمام الکتریکی جهان به قدری نزدیک و تنگاتنگ است که حتی سال و زمان انتشار و تولید شان هم یکی است: ۲۰۲۰

هر کدام از این سوپر اتومبیل ها مزیت هایی دارند که هیچ خودروی بنزینی دیگری در جهان ندارد. رودستر ۲۰۲۰ با ۱۰ هزار، بله ۱۰ هزار نیوتن متر گشتاور و شعاع حرکتی ۹۹۸ کیلومتر با یک بار شارژ و همچنین شتاب صفر تا ۹۶، ۱.۹ ثانیه ای چشم منتقدان را خیره و دهانشان را بست!

ریماک کانسپت 2 (C-2) با قدرت فوق العاده و حداکثر سرعت بیش از412 کیلومتر و طی مسافت یک چهارم مایل در ۹ ثانیه رقبا را انگشت به دهان کرد.

عده‌ای از ریماک C-2 با عنوان قاتل رودستر یاد می کنند اما باید گفت که گرچه پیشرفت ریماک قابل ستایش بوده اما هنوز هم سریعترین خودروی جهان تسلا رودستر است.

این دو خودرو تفاوت‌های زیادی با هم دارند؛ مثلاً تسلا از پک باتری لیتیوم یونی استفاده می کند ولی ریماک از پک باتری لیتیوم منگنز بهره می برد؛ یا مثلاً بدنه تسلا آلومینیومی است ولی بدنه ریماک فیبر کربن.

به نظر می‌رسد که زور تسلا رودستر ۲۰۲۰ به ریماک C-2 در بسیاری از موارد بچربد. رودستر خصوصیاتی دارد که آن را جذاب تر و دوست داشتنی تر از C-2 نشان می‌دهد. مثلاً سیستم خودران تسلا که بسیار محبوب و قدرتمند است در حالی که در ریماک خلل چنین سیستم قدرتمندی به خوبی حس می شود. از خصوصیات دیگری که رودستر را بسیار ممتاز کرده شعاع حرکتی هزار کیلومتری است که در مقایسه با شعاع حرکتی ۶۵۰ کیلومتری C-2 ضعف کمپانی ریماک یا مزیت شرکت تسلا را بیشتر نمایان می کند.

با این وجود ریماک خواهان زیادی دارد. شرکت‌های خودروسازی بزرگی مثل پورشه، هیوندای، آئودی، کیا و غیره در صدد خرید سهام ریماک هستند. به هر ترتیب ریماک در ابتدای راه خود است و باید دید که در آینده رقابت خودروهای برقی به خصوص دو کمپانی بزرگ تسلا و ریماک به کجا می‌انجامد. بی صبرانه منتظر عرضه رودستر و C-2 در سال ۲۰۲۰ هستیم!

در آخر هم نگاهی اجمالی به مشخصات سه ابر خودروی جهان می اندازیم:

مشخصات رودستر ۲۰۲۰: شتاب ۱.۹ ثانیه (سریعترین خودروی جهان) - طی مسافت ۴۰۰ متر در ۸.۸ ثانیه - حداکثر سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت - شعاع حرکتی ۹۹۸ کیلومتر در بزرگراه - قیمت: تقریباً ۲۰۰ هزار دلار

نقاط قوت: قیمت مناسب (در مقایسه با رقبایی چون C-2 و شیرون) - شعاع حرکتی بالا- ایمنی بالا -امکانات رفاهی عالی - طراحی شکیل و نیمه اسپرت

مشخصات ریماک C-2: قدرت ۱۸۸۸ اسب بخار - گشتاور ۲۳۰۰ نیوتن متر - شتاب ۱.۹۸ ثانیه - حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر بر ساعت - طی مسافت ۴۰۰ متر در ۹.۱ ثانیه - شعاع حرکتی ۶۵۰ کیلومتر- قیمت: ۲.۱ میلیون دلار!!!

نقاط قوت: طراحی آیرودینامیکی عالی - بدنه نسبتا سبک - حداکثر سرعت بالا - امکانات رفاهی با کیفیت بالا- چهار موتوره (برای هر چرخ یک موتور)

مشخصات بوگاتی شیرون: شتاب ۲.۴ ثانیه - طی مسافت ۴۰۰ متر در ۹.۸ ثانیه - حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتربرساعت - شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتر با یک بار سوختگیری - قیمت ۳ میلیون دلار!!!

نقاط قوت: طراحی اسپرت و خاص - حداکثر سرعت بالا - امنیت بالا

منبع : 55 آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه