ارسال به دیگران پرینت

"اندروید ۱۰" سمعک را به هدست بلوتوثی تبدیل می‌کند!

جدیدترین نسخه از سیستم عامل محبوب و فراگیر اندروید موسوم به "اندروید ۱۰" قادر است دستگاه‌های کمک شنوایی مانند سمعک‌ها را در گوشی‌های پیکسل گوگل به هدست‌های بلوتوثی تبدیل کند تا بتوان از طریق آنها تماس‌ها را پاسخ داد و موسیقی گوش کرد.

"اندروید ۱۰" سمعک را به هدست بلوتوثی تبدیل می‌کند!

۵۵آنلاین :

به نقل از انگجت، نسخه جدید سیستم عامل اندروید علاوه بر ویژگی‌هایی مانند حالت تاریک گسترده و ابزارهای کنترل حریم خصوصی بیشتر، ویژگی‌های دسترسی جدیدی نیز در خود دارد.

یکی از نکات برجسته این نسخه کمک به کسانی است که از سمعک استفاده می‌کنند تا بتوانند همراه با استفاده از سمعک بیشترین استفاده را از تلفن هوشمند اندرویدی خود ببرند.

کاربران کم‌شنوایی که از سمعک استفاده می‌کنند با استفاده از پروتکل جدید اندروید به نام "پخش صدا برای سمعک‌ها"(ASHA) قادر خواهند بود از تلفن هوشمند "پیکسل"(Pixel) خود برای پخش صوتی موسیقی و مکالمه مستقیم از طریق سمعک‌های خود اقدام کنند.

در واقع این ویژگی باعث می‌شود که این افراد بتوانند از سمعک‌های خود مانند سایر دستگاه‌های بلوتوثی استفاده کنند.

ضمن اینکه پخش صوت به این روش از پخش از طریق بلوتوث کم انرژی(BLE) انجام می‌شود، بنابراین هم سمعک و هم تلفن می‌توانند باتری کافی را برای طی کردن یک روز کامل داشته باشند.

این ویژگی در زمان راه اندازی "اندروید ۱۰" که امروز(۱۳ شهریور) است، با گوشی‌های Pixel ۳ ، Pixel ۳ XL ،Pixel ۳a و Pixel ۳a XL و سمعک‌های ReSound LiNX Quattro و Beltone Amaze و همچنین پردازنده صدای Cochlear Nucleus ۷ سازگار است.

گوگل همچنین این سیستم را به صورت منبع آزاد در اختیار قرار می‌دهد تا تعداد بیشتری از دستگاه‌های اندرویدی و شرکت‌های ساخت سمعک در آینده نزدیک از این ویژگی پشتیبانی کنند.

گوگل طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی کرده است تا اندروید را برای افراد کم‌شنوا در دسترس‌تر کند. چنان که در ماه فوریه یک اپلیکیشن با نام Sound Amplifier منتشر کرد که در اصل گوشی هوشمند اندرویدی را به سمعک تبدیل می‌کند. همچنین در ماه ژوئیه گذشته نیز در دسترس بودن این برنامه را به دستگاه‌های غیراندرویدی نیز گسترش داد.

نیاز به توسعه این نوع برنامه‌ها و ویژگی‌ها مشخص است و کاملا احساس می‌شود، چرا که براساس آمار سازمان بهداشت جهانی حدود ۴۶۶ میلیون نفر در سطح جهان از اختلالات شنوایی رنج می‌برند و این تعداد هر ساله میلیون‌ها نفر افزایش می‌یابد.

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه