ارسال به دیگران پرینت

گشایش شرکت سازه های فلزی آسمانه/اشتغال ۳۷ هزار نفری در عباس آباد

افتتاح واحد صنعتی شرکت سازه های فلزی آسمانه و اجرایی پروژه ساخت راه دسترسی دوم به شهرک صنعتی شمس اباد با حضور وزیر صنعت،معدن و تجارت انجام شد.

گشایش شرکت سازه های فلزی آسمانه/اشتغال ۳۷ هزار نفری در عباس آباد

۵۵آنلاین :

روز گذشته (۲ مرداد) وزیر صنعت،معدن و تجارت به شهرک صنعتی شمس اباد رفت و ضمن افتتاح چند پروژه عملیاتی در بین صنعتکاران،تولید کنندگان و خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ گفت. گشایش شرکت سازه های فلزی آسمانه

این واحد صنعتی در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۸۱۰ متر مربع و با زیربنای ۱۲ هزار و ۱۳۳ متر مربع ساخته شده است. میزان سرمایه گذاری این واحد ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است و برای یکصد نفر اشتغال مستقیم به وجود آورده است.

۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت راه دسترسی دوم شهرک صنعتی عباس آباد

وزیر صنعت، معدن و تجارت،عملیات اجرایی پروژه ساخت راه دسترسی دوم به این شهرک صنعتی را آغاز کرد. هدف از اجرای این پروژه تسهیل در دسترسی صنعتگران و کارگران برای ورود و خروج به شهرک صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد است. کارفرمای این پروژه، شرکت شهرک های صنعتی استان تهران است و ۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه تا بهمن ماه ۱۳۹۸ قرار است تکمیل شود و مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

رضا رحمانی پس از انجام عملیات اجرایی پروژه ساخت راه دسترسی دوم به شهرک صنعتی شمس آباد، با حضور در کارخانه جهان کریستال در این شهرک صنعتی بزرگ، این واحد تولیدی را مورد بازدید قرار داد.

جهان کریستال، بزرگترین تولیدکننده کریستال در خاورمیانه است که محصولات تولیدی خود را علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای دیگر صادر نیز می کند.

بازدید از روند تولید در واحد تولیدی ونوس شیشه برنامه بعدی وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شمس آباد بود. به دنبال سهم ۴۰درصدی صنعت و معدن از تسهیلات بانکی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با صنعتکاران و تولید کنندگان شهرک صنعتی عباس آباد تصریح کرد: قانون‌ می گوید که حداقل ۴۰ درصد تسهیلات بانکی باید به بخش صنعت و معدن داده شود، اما بانک‌مرکزی می گوید که ما ۲۷ درصد را در این حوزه ارایه دادیم که این رقم باید بیشتر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور از لحاظ وسعت، تعداد واحدهای مستقر و تعداد شغل ایجاد شده است، گفت: ۱۴ ماه است که در شکل جدید تحریم شده ایم و مقاومت تولیدکنندگان و صنعتگران در این مدت جانانه بوده است و با تحریم مقابله کرده اند.

رحمانی در ادامه اضافه کرد: برخی مسایل و مشکلات پیش آمده برای تولیدکنندگان به دلیل عدم درک صحیح دست اندرکاران از موضوع است و در این زمینه نگاه افرادی که در دستگاه های ذی ربط است باید تغییر کند.

او در این رابطه بیان کرد: البته برخی مسایل مانند زیرساخت های آب و برق با برنامه ریزی و رایزنی قابل حل است که نیاز به پیگیری دارد.

رحمانی همچنین از رسانه ها و صدا و سیما خواست تا توانمندی های خوبی که در واحدهای تولیدی و عرصه تولید است را به مردم نشان دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید فضای کسب و کار به نفع تولید و رونق تولید، تسهیل و اصلاح شود.

رحمانی گفت: وزارت صمت باید در حمایت از کسب و کار یک قدم از دیگر دستگاه ها جلوتر باشد، همکاران این مهم را مدنظر داشته باشند، البته گلایه ها از مجموعه صمت در این خصوص هر چه بیشتر جلوتر می رویم کمتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران مدیری جهادی و پیگیر هستند،گفت: مدیریت شهرک های استان تهران استفاده از خط لوله آب و مترو را برای شهرک صنعتی شمس آباد جدی بگیرند و پیگیری کنند که شدنی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه شرایط امروز ما ایجاب می کند که از واحدهای تولیدی برای اشتغال آفرینی برای جوانانمان حمایت کنیم، اضافه کرد: اشتغال همین شهرک شمس آباد در صورت حمایت تا یکصد هزار نفر قابل ارتقا است.

رحمانی بیان کرد: تامین زیر ساخت های مختلفی مثل فیبر نوری و مخابرات را در کنار آب ، برق و گاز و تلفن جدی بگیرید.

مجلس شورای اسلامی موضوع برخورداری شهرک های صنعتی از ارزش افزوده را برای تامین زیرساختها پیگیری کند

وی همچنین تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی موضوع برخورداری زیر ساختهای شهرک های صنعتی از ارزش افزوده را برای تامین زیرساختهای لازم برای آبادانی آنها دنبال کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه شهرک های صنعتی باید جزو زیباترین نقاط صنعتی و شهری کشور و محل اقتصاد و تولید در کنار فضای سبز و مدرن باشند، افزود: این مهم با تامین زیرساخت های لازم شدنی است.

رحمانی گفت: موضوع ساماندهی لکه های صنعتی و اعمال شعاع شهرک های صنعتی را در دستور کار داریم، جمع بندی های لازم شده است و تصمیم های خوبی خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: صنعت سنگ از مزیت های ما است، با انجمن سنگ جلساتی داشتیم، جلسات با این انجمن را همچنان ادامه خواهیم داد و از ظرفیت تشکل ها استفاده خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات در حوزه معدن منفی باشد بد نیست، افزود: این به معنای آن است که جلوی خام فروشی مواد معدنی را برای ایجاد ارزش افزوده در داخل گرفته ایم.

رحمانی با اشاره به اینکه پارسال حدود ۲۲ درصد واردات کاهش یافت، تصریح کرد: واردات هر کالایی که امکان ساخت داخل دارد را ممنوع می کنیم، پارسال ۱۳۳۹ قلم کالا را ممنوع کردیم و امسال ۱۴۸ قلم کالا را به این لیست اضافه کردیم.

فعال شدن ۳۰ کیلومتر خط آب رسانی

رحمانی در بین خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی بزرگ دیگر تهران(عباس آباد) افزود: خط آبرسانی با بیش از 30 کیلومتر در شهرک صنعتی عباس آباد هم اکنون فعال شده و موضوع ترانس برق و مشکلات برق شهرک نیز حل شده است.

وی ادامه داد: همین شهرک شمس آباد که در آن هستیم، با اشتغال موجود بالغ بر 37 هزار نفر، با اندک توجهی می تواند به 100 هزار نفر هم برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره تصریح کرد: ایجاد این تعداد اشتغال در استان تهران و شهرستان های این استان امکان کمی نیست و میتواند با ایجاد درآمد برای جوانان و رفع بیکاری بسیاری از معضلات و مشکلات این استان را کاهش دهد.

ضروت داشتن نگرشی فراتر از شریط عادی به صنعت و تولید کشور رحمانی گفت: انتظار ما از همه دستگاه ها این است که به شرایط حاضر صنعت و تولید با نگرشی فراتر از شرایط عادی نگاه و توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه با افزایش تولید به طور مستقیم و غیر مستقیم درآمدهای دولت هم افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: جا دارد دستگاه های خدمات رسان در تخصیص بودجه ها با وجود محدودیت ها دقت عمل بیشتری داشته باشند.

نگاه همه دستگاه ها به موضوع تولید و رونق تولید باید جهادی باشد رحمانی با اشاره به اینکه باید باور عمومی برای حمایت و توجه به بخش صنعت در میان آحاد مردم و همه دست اندرکاران ایجاد شود، بیان کرد: مسلما نتایج این توجه در آینده به خوبی خود را نشان خواهد داد./

منبع : شبستان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه