ارسال به دیگران پرینت

شاعر برنده نوبل ادبیات درگذشت

معروف‌ترین کتاب شعر درک والکوت ارجاعاتی به هومر و شخصیت‌های مهم او در "ایلیاد" دارد.

شاعر برنده نوبل ادبیات درگذشت

۵۵آنلاین :

درک والکوت شاعر و نمایشنامه‌نویس که در 1992 برنده جایزه نوبل ادبیات شد، جمعه صبح در خانه خود در سنت لوسیا از دنیا رفت. او 87 ساله بود.

دلیل درگذشت والکوت هنوز مشخص نیست، اما جف سروی سخنگوی انتشارات فارار، اشتراوس و ژیرو ناشر آثار والکوت گفت او مدتی بیمار بود و به تازگی از بیمارستان به خانه‌اش برگشته بود.

والکوت متولد ژانویه 1930 در سنت لوسیا (یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب و در آستانه اقیانوس اطلس) بود. پدرش کارمند و مادرش آموزگار بود. والکوت در یک ‌سالگی پدرش را از دست داد. او هجده ساله بود که اولین مجموعه شعر خود را چاپ کرد.

او در 1975 جزایر کارائیب را به مقصد شهر نیویورک ترک کرد. او در این هنگام 27 سال داشت و می‌خواست در راکفلر، تئاتر بخواند. والکوت عمر خود را وقف کارائیب کرد، اما در تمام این مدت، وسوسه سفر، عزیمت و خصوصاً اروپا هم در او بسیار شدید بود.

از جمله آثار او می‌توان به "Omeros" در 1990 اشاره کرد که بسیاری از منتقدان آن را دستاورد مهم والکوت می‌دانند. این اثر متشکل از هفت کتاب و شامل 64 فصل است. کتاب شعر والکوت اقتباسی بسیار آزاد است و ارجاعاتی به هومر و شخصیت‌های مهم او در "ایلیاد" دارد.

جایزه اُبی، جایزه "نابغه" بنیاد مک‌آرتور، جایزه جامعه سلطنتی ادبیات بریتانیا، مدال شعر ملکه و جایزه تی. اس. الیوت از دیگر جوایزی است که والکوت در دوران کاری خود دریافت کرد.

منبع : هنر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه