ارسال به دیگران پرینت

آدرنه با مسجد سلیمیه وارد فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو شد.

استان شمال غربی آدرنه با مسجد سلیمیه، جشنواره بزرگ کشتی نفت، پل تاریخی اوزونکوپرو و ​​مجموعه سلطان بایزید دوم، سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جذب می‌کند و به یکی از شهرهای تاریخ و فرهنگ در جهان تبدیل شده است.

 آدرنه با مسجد سلیمیه وارد فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو شد.

مسجد سلیمیه این شهر و مجتمع اجتماعی آن که در تعریف آثار ترکی-اسلامی بسیار مثال زدنی است، دارای ویژگی‌های زینتی مانند سنگ، مرمر، کاشی، چوب و نقاشی همراه با شاخصه‌های با شکوه معماری است. از این رو این شهر تاریخی در سال 2011 میلادی وارد فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو شد.

همچنین توریست‌ها می‌توانند در زیر چهار مناره تزیین شده مسجد سلیمیه که بین سال‌های 1569 و 1575 میلادی به دستور سلطان سلیم دوم عثمانی در مجاورت آدرنه ساخته شده است و با شکوه هرچه تمام‌تر به نمایش درآمده‌اند، استراحت کنند.

با اتصال آناتولی و بالکان بر روی رودخانه ارژن، Uzunköprü، طولانی‌ترین پل سنگی جهان، بین سال‌های 1426 و 1443 توسط یک معمار ارشد در زمان سلطان عثمانی مورات دوم، ساخته شد. Uzunköprü با طول 1،392 و عرض 6.80 متر، به عنوان یک میراث تاریخی مهم در این شهر قرار دارد.

در حالی که اوزونکوپرو در سال 2015 میلادی به دلیل اهمیت تاریخی با شکوه خود در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار گرفت و همچنین سال بعد سایت دیگری از مجموعه مسجد سلطان بایزید دوم نیز در این لیست جا گرفت.

این مجموعه در ساحل شمالی رودخانه تونکا در آدرنه واقع شده و نام خود را پس از سلطان بایزید دوم عثمانی، گرفته و به عنوان مکانی متشکل از یک مسجد، چندین مهمانسرا، یک دانشکده پزشکی، داروخانه، بیمارستان و مناطق ذخیره مواد غذایی آن دوره شناخته شده است.

مجتمع مسجد سلطان بایزید دوم نیز اکنون موزه‌ای است که می‌توان روزهای طلایی آن را به خوبی مشاهده کرد و از جمله آثاری است که همچنان با برچسب یونسکو به‌عنوان یک منطقه جذاب شناخته می‌شود.

فضا دیگری که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، جشنواره کشتی نفت Kirrkpınar Edirne است که با آداب و رسوم منحصر به فرد خود به عنوان «افسانه کشتی» شناخته شده است. این سایت نیز در سال 2010 میلادی وارد فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت یونسکو شد.

 

منبع : اسکان نيوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه