ارسال به دیگران پرینت

فرهاد جم نقش شهید باهنر را بازی می‌کند

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان می‌گوید، ساخت سریالی با موضوع شخصیت و زندگی «شهید باهنر» از مدت‌ها قبل دغدغه‌شان بوده است. او همچنین از فرهاد جم به عنوان بازیگر نفش شهید باهنر نام می‌برد.

 در روزهای اخیر خبر ساخت سریال «راز ناتمام» با موضوع زندگی شهید باهنر در مرکز صداوسیمای کرمان اعلام و در جریان آن از گریم شهید بهشتی رونمایی شد.

احمدعلی رمضانی ـ مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان درباره سریالی که قرار است زندگی شهید باهنر را روایت کند، توضیح داد: این سریال با نام «راز ناتمام» به نویسندگی سیدجلال‌الدین درّی در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای ساخته می‌شود و به گفته دوستان تولید آن گام بلندی در حوزه نویسندگی صدا و سیما به شمار می‌آید. ساخت سریال شهید باهنر با سریال‌ها و تله‌فیلم‌های ساخته‌شده قبلی بسیار متفاوت است؛ چرا که پرداختن به زندگی بزرگوارانی همچون شهید باهنر کار عظیمی است و از حساسیت بالایی برخوردار است.

او با بیان اینکه یکی از قابلیت‌های استان کرمان نیروی انسانی شایسته و چهره‌ها و مفاخر سیاسی ـ اجتماعی و فرهنگی و هنری است، ادامه داد:‌ از جمله این نیروهای شاخص می‌توان به شهید باهنر و شهید سلیمانی اشاره کرد. ساخت سریال زندگی شهید باهنر که از اندیشمندان کشور و از تئوری‌پردازان انقلاب اسلامی است از مدت‌ها قبل دغدغه ما بود.

رمضانی افزود: شهید باهنر وزیر و نخست‌وزیر کشور بوده اما کار فاخری درباره ایشان تولید نشده و یک نقص برای ما بود که بحمدلله با تلاش دوستان، به این مرحله رسیدیم و بخش عمده فیلمنامه نوشته شده و بازیگران انتخاب شده‌اند.

به گفته رمضانی، «برای انتخاب عوامل دست‌اندر کار و بازیگران سریال سعی بر این‌ بوده تا جایی که ممکن است از نیروهای بومی استفاده شود، البته برای چنین کار فاخری استفاده از بازیگران سطح یک ملی نیاز مبرم است. همچنین ۵۰ درصد منابع مالی تولید سریال «راز ناتمام» توسط استان کرمان تامین شده است.»

مدیر کل صداوسیمای کرمان تصریح کرد: شهید باهنر یکی از شخصیت‌های بزرگ‌ علمی و فرهنگی ایران و جهان است که هنوز بسیاری ایشان را نشناخته‌اند و ما امیدواریم با تولید و پخش این سریال بتوانیم گوشه‌ای از شخصیت والای این شهید را بشناسانیم.

 

گریم کاراکتر نقش شهید بهشتی در سریال شهید باهنر

 

او درباره وضعیت تولید فیلم و سریال در مرکز کرمان در سال‌های اخیر هم توضیحاتی داد و گفت: صداوسیمای مرکز کرمان در چهار سال گذشته ساخت سریال‌ها و تله فیلم های  متعددی از جمله «موریانه‌ها»، «سرسرا»، «خانه مادری» و همچنین ساخت موسیقی «سردار دلها» را در کارنامه خود دارد که علاوه بر پخش از شبکه استانی از شبکه‌های سراسری نیز پخش شده‌اند. همچنین در سال ۹۶ با تولید حدود ۵۰۰ دقیقه پویانمایی به عنوان قطب تولید پویانمایی و تله فیلم در جنوب شرق مطرح شده و در حوزه مستند نیز کارهای فاخری تولید کرده که از شبکه‌های سراسری پخش شده است.

این مدیر تلویزیونی در پاسخ به این سوال که مرکز کرمان چه برنامه هایی با موضوع شهدا تولید و پخش کرده است، گفت: استان کرمان شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و نظام مقدس‌ اسلامی کرده که مزار هر کدام از این شهدا قبله حاجات است اما متاسفانه در معرفی این قهرمانان چنان که باید کاری صورت نگرفته است. در صدا و سیمای مرکز کرمان علاوه بر برنامه های معمول هفتگی در رادیو و تلویزیون،  براساس تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید استان، در حال حاضر تولید ۵۲ مستند با موضوع شهدا در دستور کار قرار گرفته و تا کنون هفت مستند برای شهدای مدافع حرم و ۲۰ مستند برای سرداران شهید کار شده و تولید مستندها همچنان تا یک سال و نیم ‌آینده ادامه دارد. هفت مستند در دست ساخت است، چهار تله‌فیلم تایید شده و پنج انیمیشن نیز در حال تولید است که در سال آینده انبوهی از تولیدات مرکز کرمان در این زمینه روانه شبکه‌های سراسری می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه