ارسال به دیگران پرینت

مراسم اقامه نماز بر پیکر محمدرضا شجریان انجام شد

مراسم تطهیر و اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان، دقایقی قبل در بهشت زهرا تهران (س) انجام شد تا طبق برنامه ریزی انجام شده، پیکر این هنرمند از آنجا به فرودگاه مهرآباد و سپس جهت خاکسپاری در شهر توس، به مشهد منتقل شود.

مراسم اقامه نماز بر پیکر محمدرضا شجریان انجام شد

 پیکر محمدرضا شجریان ـ پنجشنبه ـ ۱۷ مهر ماه ـ به بهشت زهرا(س) منتقل و صبح امروز، جمعه هم پس از تطهیر، به امامت محمود دعایی بر پیکر این هنرمند فقید اقامه نماز شد. 

در مراسم صبح جمعه در بهشت زهرا (س) علاوه بر خانواده مرحوم شجریان،  جمعی چند صدنفری از علاقمندان به استاد آواز ایران، مسوولان فرهنگی چون سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری)، محمد الهیاری (مدیر کل مرکز موسیقی) و علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) و همچنین هنرمندانی از جمله حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، داود گنجه ای، فردین خلعتبری، تهمورس پورناظری، وحید تاج، شهرام صارمی، علی سرابی،  زیدالله طلوعی و ... حضور داشتند.

 

محمدرضا شجریان نماد ادبیات و موسیقی ایران بود

سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در حاشیه مراسم تشییع پیکر استاد محمدرضا شجریان درباره این شخصیت موسیقی‌دان ایرانی گفت: استاد شجریان در تاریخ هنر و موسیقی ایران جایگاه خاصی داشته و دارد، یکی از ویژگی‌های عمده ایشان این بود که حلاوت ادبیات را با شیرینی موسیقی ترکیب کرده بود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از ماندگاری ادبیات ایران، ادبیات کلاسیک و معاصر با موسیقی استاد شجریان در جان مردم جای گرفت، مردم ایران از دو گوش صدای استاد شجریان را می‌شنیدند، هم از طریق آوای موسیقی ایشان و هم حلاوتی که زبان شعر و ادبیات ایران داشت.

صالحی تاکید کرد: انتخاب‌های ایشان و ‌فرصت‌هایی که برای ارتباط مردم با پیام‌ها و نکات محتوایی و حکمت ادبی ایران وجود داشت از طریق آواز و موسیقی او در دل مردم راه پیدا می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا شجریان را نماد ادبیات و موسیقی ایران خواند.

بر اساس این گزارش، حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و داوود گنجه ای از سخنران های این مراسم بودند که هر کدام در جملاتی کوتاه به توصیف استاد شجریان پرداختند.

این مراسم کوتاه، با انتقال پیکر استاد آواز ایران به سالن قرائت نماز میت، با اجرای عباس سجادی حدود ساعت ۶ آغاز شد.

در جریان سخنرانی ها، حسین علیزاده در سخنانی کوتاه در این مراسم تأکید کرد استاد شجریان نشان داد برای همیشه زنده خواهد ماند و فراموش نمی‌شود.

داریوش پیرنیاکان که واقعاً توان صحبت نداشت از آرزویش گفت و اینکه دوست داشته وقتی می‌میرد، محمدرضا شجریان برایش آواز بخواند.

این هنرمند در بخش دیگری از صحبتهایش از محمدرضا شجریان با عباراتی چون «دماوند» و «تخت جمشید» ایران یاد کرد.

داود گنجه‌ای هم نسبت به تقارن درگذشت محمدرضا شجریان با روز اربعین ابراز خوشحالی کرد.

بر اساس توضیحات همایون شجریان فرزند استاد آواز ایران، قرار است پس از اقامه نماز میت، پیکر محمدرضا شجریان با انجام پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا، برای خاکسپاری به شهر توس مشهد منتقل و در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده شود.

خاکسپاری در شهر توس و در کنار مقبره فردوسی و آرامگاه اخوان ثالث، خواست و وصیت محمدرضا شجریان بوده است. 

محمدرضا شجریان روز پنجشنبه ـ ۱۷ مهـر ماه ـ پس از چند سال مبارزه با بیماری، در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اخبار تکمیلی درباره مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند در شهر مشهد متعاقبا ارسال می شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه