ارسال به دیگران پرینت

کارگردان معروف تئاتر در مقابل وزارت فرهنگ اردن خودکشی کرد

یک کارگردان مشهور تئاتر در اردن در اعتراض به سیاست‌های وزارت فرهنگ این کشور دست به خودکشی زد و این اقدام خود را مستقیماً روی فیس‌بوک به نمایش گذاشت.

 کارگردان معروف تئاتر در مقابل وزارت فرهنگ اردن خودکشی کرد

رسانه‌های اردنی خبر دادند، این حادثه پنجشنبه گذشته رخ داد. «ایاد الریمونی» فیلمنامه‌نویس و کارگردان تئاتر در تشریح دلایل خودکشی‌اش در مقابل ساختمان وزارت فرهنگ درامان گفت: باندبازی در اعطای مجوز برای روی صحنه رفتن آثار یکی از دلایل مهم این اقدام است.

الریمونی بعد از اینکه رضایت داد دست از خودکشی بکشد، با باسم الطویسی وزیر فرهنگ اردن هم ملاقات کرد. او توضیح داد: مشکل اصلی باندبازی در اعطای مجوز به نمایش‌ها برای روی صحنه آمدن است. این باندبازی شامل زمان‌بندی نمایش‌های جشنواره‌های کودک،‌ جوانان و بزرگسال و پذیرش آثار در این جشنواره‌ها نیز می‌شود.

او ادامه داد: معمولاً پروژه‌های هنری برای مشارکت در این رخدادها ارائه می‌شوند و کمیته‌های هنری تخصصی که نشانی از نام خود ندارند دست به گزینش آثار می‌زنند.

این کارگردان اضافه کرد، عموماً اکثر پروژه‌های ارائه‌شده مورد ارزیابی فنی قرار نمی‌گیرد بلکه باندبازی‌ها حرف اول را در انتخاب می‌زنند؛ حال آنکه این مساله همواره مورد اعتراض بسیاری از صاحبان آثار ردشده واقع شده است.

او توضیح داد: وقتی پروژه‌ام در جشنواره بین‌المللی تئاتر آزاد جوانان پذیرفته می‌شود اما به بهانه شیوع ویروس کرونا این تئاتر از بخش بین‌الملل به بخش ملی انتقال می‌یابد، و بعد از آنکه کار تمرین را با ۱۱ نفر روی صحنه آغاز می‌کنیم ولی به دلیل پستی که در فیس‌بوک منتشر کردم از برنامه نمایش حذف می‌شویم، راهی جز خودکشی پیش روی خود نمی‌بینم.

الریمونی در پایان گفت: پست من با مضمونِ «وزیر فرهنگ احمقی است که به سان الاغ روی صندلی‌اش عرعر و همانند کلاغ روی مردار قارقار می‌کند» بخشی از نمایشنامه‌ای است که تالیف کرده‌ام و ارتباطی به وزیر فرهنگ فعلی ندارد!

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه