ارسال به دیگران پرینت

سینمای ایران فعلا دو جایزه در ونیز گرفت

جایزه هیات داوران مستقل جشنواره فیلم ونیز و جایزه فدراسیون بین المللی منتقدان به دو فیلم ایرانی «جنایت بی دقت» و «دشت خاموش» رسید.

سینمای ایران فعلا دو جایزه در ونیز گرفت

 چهاردهمین دوره جوایز "بیساتوی" طلایی که سالانه از سوی هیات داورانی مستقل و به موازات جشنواره ونیز برگزار می شود و برگزیدگان خود را از میان فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی انتخاب می کنند، امسال جایزه بهترین فیلمنامه خود را به شهرام مُکری و نسیم احمدپور برای فیلم «جنایت بی دقت» داد. 

همچنین هیات داوران فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم ـ(فیپرشی) حاضر در جشنواره ونیز هم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی را به عنوان بهترین فیلم جشنواره ونیز ۷۷ انتخاب کردند. 

«جنایت بی دقت» و «دشت خاموش» هر دو نماینده سینمای ایران در بخش افق های هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز هستند. 

بابک کریمی، راضیه منصوری، ابوالفضل کاهانی، محمد ساربان، عادل یراقی، محمد بهرازنیا و بهزاد دورانی بازیگران فیلم جدید و ۱۳۹ دقیقه‌ای شهرام مُکری با عنوان «جنایت بی‌دقت» هستند. در خلاصه داستان این فیلم که پخش بین المللی آن را نسرین میرشب برعهده دارد،آمده است: « فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره ان حرف می زنند و با شروع ماجراها بر پرده سینما، داستان‌ آنها و قصه فیلم با هم یکی میشود.»

«دشت خاموش» دومین فیلم احمد بهرامی با بازی علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، مجید فرهنگ و تورج الوند است. فیلم داستان لطف‌الله مردی تنهاست که به عنوان پیشکار در یک کوره آجرپزی کار میکند و رابط میان صاحب کوره و کارگران است. صاحب کوره روزی همه کارگران را جمع کرده و خبری را به آنها می دهد که زندگی همه کارگران را دچار دگرگونی میکند.

هفتاد و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان اولین رویداد مهم سینمایی که پس از بحران جهانی کرونا به صورت فیزیکی  برگزار شد، امروز ۲۲ شهریور با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه