ارسال به دیگران پرینت

پیکر بدرالزمان قریب در صحن حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده شد

پیکر بدرالزمان قریب، زبان‌شناس و نویسنده و استاد فقید به خاک سپرده شد.

پیکر بدرالزمان قریب در صحن حرم حضرت عبدالعظیم به خاک سپرده شد

پیکر بدرالزمان قریب، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در صحن حرم حضرت عبدالعظیم و در مقبره خانوادگی او به خاک سپرده شد.

بنا به درخواست خانواده قریب و متولیان حرم حضرت عبدالعظیم، در پی شیوع ویروس کرونا، این مراسم بدون حضور دوستان، آشنایان و علاقه‌مندان به بدرالزمان قریب و تنها با حضور شمار اندکی از نزدیکان برگزار شد.

پیکر بدرالزمان قریب در خانه ابدی آرام گرفت

محمدرضا نصیری، عضو وابسته و دبیر فرهنگستان، شیرین عاصمی، رئیس دبیرخانه شورای فرهنگستان و حسین بختیاری که از طرف فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تمام مراحل بیماری و بستری شدن بدرالزمان قریب او را همراهی کرده بود، در این مراسم شرکت کردند.

بدرالزمان قریب،  زبان‌شناس و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی زاده ۱۳۰۸ در تهران بود و مدرک دکتری زبان‌های باستانی خود را از دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا دریافت کرده بود.

برخی از آثار دکتر بدرالزمان قریب عبارت‌اند از: تحلیل ساختاری فعل در زبان سُغدی؛ زبان‌های خاموش، یوهان فریدریش (ترجمه، با همکاری یداللّٰه ثمره)؛ وسنتره جاتکه، داستان تولد بودا به روایت سُغدی؛ فرهنگ سُغدی (سُغدی ـ فارسی ـ انگلیسی)؛ تاریخچۀ گویش‌شناسی در ایران؛ مطالعات سُغدی؛ پژوهش‌های ایرانی باستان و میانه. 

بدرالزمان قریب هفتم مردادماه و در سن ۹۱سالگی از دنیا رفت.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه