ارسال به دیگران پرینت

سرمایه کشور مغز فرزندانش است نه نفت و گاز

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت:کشوری که به منابع زیر زمینی تکیه دارد پیشرفت نمی‌کند و آینده اقتصاد هر کشور نیروی انسانی آن کشور است.

سرمایه کشور مغز فرزندانش است نه نفت و گاز

۵۵آنلاین :

55آنلاین: دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور با حضور در گردهمایی مرکز فناوری نیوتک که عصر امروز سه‌شنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ضمن تاکید بر ایجاد خلاقیت و پرورش ایده‌های نو اظهار کرد: آنچه پایه اقتصاد مقاوتی را محکم می کند زیست‌بوم است و ما باید آن را در کشور شکل داده و افراد کار آفرین تربیت کنیم.

وی افزود: کشوری که به منابع زیر زمینی تکیه دارد پیشرفت نمی‌کند و آینده اقتصاد هر کشور نیروی انسانی آن کشور است و تصمیم گیرندگان کشور باید بفهمند که سرمایه کشور نفت و گاز نبوده بلکه مغز فرزندان است لذا پیشرفت علمی موجود در کشور باید به ثروت تبدیل شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه این سوال را مطرح کرد که چرا با وجود تاریخ بازرگانی، فناوری علمی و آوایی چند هزارساله و وجود افرادی چون ابن سینا، فارابی و خوارزمی در تاریخ کشور دیگر خلاق نیستیم؟

ستاری نیروی انسانی را نرم افزاری برای فعال کردن سخت افزار کشور خواند و بر سازمان بندی درست تیم کاری برای جلوگیری از شکست تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور اعلام کرد: ما به عنوان حامی شرکت‌ها فضا و زیست‌بوم مناسب ایجاد می‌کنیم و برای کار آنها ارزش قائلیم.

دهبیدی پور فعال حوزه کارآفرینی نیز از نتیجه مطالعات خود در این گردهمایی خبر داد و گفت: پایداری و شکست شرکت‌های دانش بنیان در گروه انتخاب تیم کاری خوب است.

وی همچنین وجود بازار و فضای کارآفرینی مناسب، وجود سقفی به عنوان "منتور" برای حمایت این شرکت‌ها حسب سابقه و تجربه در شرکت‌های مشابه و تامین منابع مالی را برای شرکت‌های دانش بنیان برای رسیدن به موفقیت لازم دانست.

منبع: ایسنا

منبع : ۵۵آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه